اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شمارش معکوس برای معارفه یازدهمین فرماندار سوادکوه

مراحل نهایی برای معارفه یازدهمین فرماندار سوادکوه در حال انجام است.

شمارش معکوس برای معارفه یازدهمین فرماندار سوادکوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه،با موج جدید انتخاب مدیران شهرستانی شمارش معکوس برای انتخاب یازدهمین فرماندار سوادکوه آغاز شده است.

با تغییر دولت‌ها شاهد تحولات مختلف در عرصه‌های سیاسی و مدیریتی هستیم که تغییر استانداران و فرمانداران از اولویت‌های دولت‌ها است.

از آنجایی که استانداران و فرمانداران به عنوان مسئولان ارشد در اجرایی کردن برنامه‌ها و انتظارات دولت‌ها عمل می‌کنند، انتخاب افراد نزدیک به طیف فکری رئیس دولت و یا همفکران او هم نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب آنان دارد.

هر چند شاخص‌های قانونی و چارچوب‌های مشخص برای انتخاب مسئولان ارشد استانی و شهرستانی وجود دارد ولی نباید نقش اهرم‌های دیگر را ندیده گرفت.

شهرستان سوادکوه از لحاظ مساحت و جمعیت از شهرستان‌های کوچک استان مازندران است اما از لحاظ مشکلات و موانع توسعه از شهرستان‌های دارای رتبه برتر در این استان محسوب می‌شود.

*لزوم آسیب‌شناسی توسعه نایافتگی شهرستان سوادکوه

وجود نرخ بیش از 22 درصد بیکاری در شهرستان سوادکوه و طرح‌های مختلف نیمه‌کاره در آن و حرکت لاک‌پشتی بهره‌برداری از طرح‌های برجسته ملی و استانی در شهرستان،عدم تعامل قوی و نتیجه‌گرای شهرستانی بیانگر ویژگی‌هایی است که شهرستان سوادکوه را از شهرستان‌های محروم استان معرفی کرده است.

اعتقاد قالب کارشناسان،مسئولان ملی،استانی و شهرستانی درباره ظرفیت‌های توسعه سوادکوه حاکی از آن است که بیش از 600 اثر طبیعی،تاریخی،مذهبی و جغرافیایی در سوادکوه وجود دارد.

وجود راه‌آهن و جاده بین‌المللی، وجود نزدیک به 20 درصدی مرتع و جنگل سوادکوه در استان، وجود بیش از 50 معدن زغال،چند معدن فلورین، سنگ‌های زینتی،بهره‌برداری از غنی‌ترین معادن مازندران در سوادکوه از ظرفیت‌های است که نباید در اشتغالزایی و استفاده از توانمندی‌های این شهرستان مشکلی خاصی وجود داشته باشد.

آسیب‌شناسی توسعه نایافتگی شهرستان سوادکوه به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن رسیدگی کرد.

وجود استعدادهای مختلف توسعه و محرومیت شهرستان سوادکوه دو موضوع متناقضی به نظر می‌رسند که سال‌ها است در کنار یکدیگر قرار دارند و کسی پاسخ عمل‌گرایانه به آن نداده است.

*مقایسه توانمندی‌های مدیریتی و مشکلات سوادکوه

تاکید و وسواس برای انتخاب فرماندار شهرستان سوادکوه بدون توجه به نام و با تاکید بر مقایسه توانمندیهای مدیریتی و مشکلات شهرستان باید سنجیده شود.

فرماندار شهرستان با توجه به شرح وظایف خود به عنوان نماینده عالی دولت محسوب می‌شود که می‌تواند با مدیریت و استفاده از ظرفیت‌های ملی، استانی و شهرستانی محور توسعه و حل مشکلات محسوب می‌شود.

با نگاهی بر وضعیت فرهنگی،اجتماعی،سیاسی و اقتصادی شهرستان سوادکوه به نظر می‌رسد انتخاب فرمانداری با روحیه جمع‌گرا،ارتباط تعامل محور با مجموعه‌های مختلف و استفاده از آمارهای صحیح،کاربردی،تجزیه، تحلیل کارشناسانه و استفاده از مشاوران امین و با افق دید گسترده می‌تواند تحولات مثبت را به همراه داشته باشد.

* یازدهمین گزینه برای فرمانداری سوادکوه

پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه حاکی از آن است که فرماندار جدید سوادکوه از بدنه وزارت کشور و با تحصیلات کارشناسی ارشد و سابقه مسئولیت چندین ساله در بخشداری یکی از بخش‌های سوادکوه را در کارنامه خود دارد.

وی از خانواده معظم ایثارگر و برادر دو شهید است و فعالیت‌های وی نشان داده است که به دور از حاشیه‌ها و تنش‌ها بوده است تا جایی که پیگیری خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه برای به دست آوردن شماره همراه وی بدون نتیجه بوده است.

فرایند انتخاب وی به عنوان مسئول ارشد شهرستان سوادکوه در مراحل پایانی قراردارد هر چند فضای سیاسی مازندران تجربه متوقف شدن نصب و عزل‌های دقیقه نودی را هم دارد.

شباهت پسوند نام خانوادگی وی با یکی از نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی ذهن‌ها را به حمایت نماینده قوه مقننه از وی بیشتر می‌کند که این نماینده مجلس به پیگیری خود در چینش نیروهای شهرستانی تاکید کرده بود.

اظهار نظر درباره توانمندی یازدهمین فرماندار سوادکوه برای اداره شهرستان را باید به بعد از معارفه یازدهمین فرماندار موکول کرد.

انتهای پیام/86015/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول