اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان خبر داد

پیگیری احداث شهرک صنعتی در خمام

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از پیگیری احداث شهرک صنعتی در خمام خبر داد.

پیگیری احداث شهرک صنعتی در خمام

به گزارش خبرگزاری فارس از خمام، مجید عباسیان‌امین عصر امروز در جلسه بخشداری این بخش روند پیگیری طرح احداث شهرک صنعتی در بخش خمام را خوش‌بینانه و مثبت توصیف کرد.

وی اظهار کرد: پیشنهاد احداث شهرک صنعتی در بخش خمام با توجه به کارشناسی‌های انجام شده توسط کارشناسان جدی گرفته شده است.

وی طرح پیشنهادی بخشدار خمام به‌منظور احداث شهرک صنعتی در بخش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دو فاکتور مطالعات مکان‌یابی و امکان‌سنجی و مبحث صنعت برای ارزیابی وجود دارد که راه دسترسی و تامین زیرساخت‌های مناسب در فاکتور نخست از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه‌ پیشنهادی بن‌بست نیست و به شهرستان رشت منتهی می‌شود بنابراین مشکل خاصی برای احداث شهرک صنعتی در خمام وجود ندارد.

وی با بیان اینکه منطقه‌ پیشنهادی به دلیل نزدیک بودن به مرکز استان از جاذبه‌ بیشتری نسبت به شهرک صنعتی حسن‌رود برخوردار می‌شود، تصریح کرد: بخش خمام جاذبه‌ سرمایه‌گذاری و فاکتورهای لازم را دارد و احداث شهرک صنعتی در آن توجیه‌پذیر است.

عباسیان‌امین با اشاره به اینکه باید از سرمایه‌گذاران برتر استان برای واحدهای بزرگ صنعتی دعوت شود، خاطرنشان کرد: واحدهای بزرگ موجب فعال‌شدن صنایع کوچک برای ارجاع نیازمندی‌های خود می‌شوند.

وی با تصریح بر اینکه در سرمایه‌گذاری بخش خمام مشکلی وجود ندارد، یادآور شد: برای توسعه‌ صنعت گیلان باید بستر مناسب ایجاد شود.

بخشدار خمام نیز در نشست مذکور اظهار کرد: اجرا شدن طرح احداث شهرک صنعتی در خمام مواردی مانند ساماندهی کارخانه‌ها، دعوت از سرمایه‌گذاران و برندهای خارجی، ایجاد اشتغال پویا و پایدار، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بخش را به‌همراه دارد.

حسین‌ذاکر استقامتی خاطرنشان کرد: با ایجاد شهرک صنعتی برای حداقل 5 هزار نفر در بخش خمام اشتغال‌زایی می‌شود که یک محرک اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه حماسه‌ اقتصادی با زیرساخت مناسب خلق می‌شود، خواستار پیگیری ویژه‌ برای احداث شهرک صنعتی در خمام شد.

این مسئول یادآور شد: در این راستا تامین امنیت سرمایه‌گذار و زیرساخت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/84001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول