اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

52 درصد واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی غیرفعال و نیمه فعال هستند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از نیمه فعال و غیرفعال بودن 52 درصد واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد.

52 درصد واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی غیرفعال و نیمه فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید محمد علی سید ابریشمی عصر امروز در حاشیه بازدید از واحد‌های شهرک صنعتی فاز 2 ارومیه، اظهار داشت: عمده مشکلات پیش روی صنعت، واحدهایی هستند که به دلایل مختلف در رکود هستند.

وی با با بیان اینکه حمایت از واحدهای راکد در اولویت برنامه‌ها قرار دارد، افزود: 17/7 درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی راکد بوده و غیرفعال هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش دیگری از واحدها نیز نیمه فعال هستند، گفت: 52 درصد واحد مستقر در شهرک‌های صنعتی نیمه فعال و غیرفعال هستند.

ابریشمی با اشاره به عمده مشکلات واحدهای تولیدی، اظهار داشت: کمبود نقدینگی و فروش از مهم‌ترین دلایل رکود واحدهای غیرفعال هستند. 

سید ابریشمی خاطرنشان کرد: طبق توافق صورت گرفته در وزارت صنایع مشکلات شهرک‌های صنعتی در استان‌های مختلف ارزیابی شده و واحدهای که مشکل نقدینگی دارند پس از تکمیل فرم‌‌های مربوطه از طریق سایت وزارت صنایع این واحدها مستقیما به بانک‌های مربوطه معرفی می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه واردات مواد اولیه نیز از دیگر مشکلات این حوزه به شمار می‌رود، اعلام کرد: امید می‌رود پاره‌ای از این مشکلات از طریق صندوق توسعه ملی و از طریق تسهیلات ارزی رفع شود.

انتهای پیام/61001/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول