اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش بویراحمد:

درک کودکان از مفاهیم دینی در حد ظرفیت‌های ذهنی آنان است

معاون پرورشی آموزش و پرورش بویراحمد گفت: درک کودکان از مفاهیم دینی و مذهبی در حد ظرفیت‌های ذهنی آنان بوده و کودکان بر اساس این ظرفیت‌های فکری جهان‌بینی خود را می‌سازند.

درک کودکان از مفاهیم دینی در حد ظرفیت‌های ذهنی آنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عصر امروز سید بهاءالدین ملک‌حسینی معاون پرورشی آموزش و پرورش بویراحمد به همراه کارشناسانی از اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره «2» گچساران بازدید کرد.

در این بازدید در راستای ارتقای روش‌های آموزشی و پرورشی کودکان و نوجوانان استان، تبادل نظر و همکاری میان دو ارگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش صورت گرفت.

سید بهاءالدین ملک‌حسینی، معاون پرورشی آموزش و پرورش بویراحمد در این بازدید با اشاره به ارتباط چگونگی آموزش مفاهیم دینی، آموزشی و پرورشی به کودکان از دیدگاه اسلام، با بیان این‌که آموزش مفاهیم دینی، مذهبی، آموزشی و پرورشی از بدو تولد شروع می‌شود، اظهار کرد: آموزش در دوران کودکی یک انسان پایه و اساس دیگر دوره‌های زندگی انسان است.

وی افزود: آموزش صحیح و مؤثر بدون در نظر گرفتن توانایی ذهنی و خلاقانه کودکان مطلوب نبوده زیرا ممکن است کودک را نسبت به یادگیری دلسرد یا در یادگیری او را مختل کند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش بویراحمد آموزش مفاهیم به کودکان و نوجوانان را امری مقدس و والا دانست و گفت: موفقیت در این امر در گرو آگاهی و شناخت اصول و روش‌های آموزشی و پرورشی متناسب با آن است.

ملک‌حسینی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در زمینه شناخت مفاهیم یادآور شد: به فرموده امام علی(ع) هیچ حرکتی نیست مگر این‌که انسان در به انجام رساندن آن نیاز به شناخت و آگاهی دارد.

وی آموزش مفاهیم دینی را مستلزم شناسایی و به کارگیری اصول و روش های صحیح، کارآمد و مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: همان‌گونه که شناخت خصوصیات و توانایی‌های کودکان در بهینه سازی آموزش مفاهیم دینی امری مسلم بوده، شناخت اصول و روش‌های مربوط به آموزش این مفاهیم به کودکان دبستانی نیز ضرورت دارد.

ملک‌حسینی ادامه داد: اگر آموزش مفاهیم دینی و پرورشی کودکان بدون توجه به اصول و روش‌های صحیح آموزشی انجام شود؛ مصداق این سخن امام صادق (ع)خواهد بود که کسی که بدون بصیرت دست به انجام کاری می‌زند، مانند رونده در بیراهه‌ای است که هرچه سرعتش بیش‌تر باشد، از مقصد دورتر می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش بویراحمد با بیان این‌که درک و برداشت کودک از مفاهیم دینی و پرورشی با بزرگسالان یکسان نیست، بیان کرد: درک کودکان از مفاهیم دینی و مذهبی در حد ظرفیت‌های ذهنی آنان بوده و کودکان بر اساس این ظرفیت‌های فکری جهان‌بینی خود را می‌سازند.

ملک‌حسینی تقویت اصول و روش‌های آموزش مفاهیم دینی و پرورشی به کودکان با مروری بر آیات و روایات اسلامی، نظرات دانشمندان تعلیم و تربیت و نیز اندیشمندان اسلامی را مهم‌ترین اهداف از بازدید از مراکز کانون پرورش فکری کودکان عنوان کرد.

 وی ارتباط مستمر میان کتابخانه‌های کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مدارس آموزش و پرورش را گامی ارزشمند در راستای تربیت کودکان و نوجوانانی آگاه و اهل مطالعه دانست.

انتهای پیام/82014/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول