اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

دولت آمریکا امروز منفورترین دولت‎ها و حکومت‎ها در جهان است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: دولت آمریکا امروز در رأس منفورترین دولت‌ها و حکومت‎ها در جهان قرار دارد.

دولت آمریکا امروز منفورترین دولت‎ها و حکومت‎ها در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی ظهر امروز در دوره بصیرت غیرتمرکزی ویژه فرماندهان نیروی انتظامی استان اظهار داشت: نفرت از آمریکا امروز تا جایی پیش رفته که حتی دوستان و هم‌پیمانان اروپایی‌شان هم پس از فاش شدن ماجرای شنود مکالمات تلفنی و اثبات جاسوسی آمریکا در کشورهایشان، نفرت خود را از پرچمدار استکبار جهانی اعلام می‌کنند.

وی تصریح کرد: ملت ما 35 سال پیش بساط لانه جاسوسی آمریکا را در ایران جمع کردند و امروز اروپایی‌ها متوجه شده‌اند که سفارتخانه‌های آمریکا در پوشش دیپلماتیک در کشورهایشان فعالیت‌های جاسوسی انجام می‌دهند.

آمریکایی‌ها خود را قیّم دنیا می‌دانند

معاون استاندار گلستان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب به تشریح ویژگی‌های استکبار پرداخت و بیان کرد: نظام استکباری خود برتربین و خودمحور است و آنها خودشان را به عنوان قیّم دنیا می‌دانند و با همین نگاه اعتقادات و باورهای خود را به سایر ملت‌ها تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: حق‌ناپذیری آمریکایی‌ها دومین ویژگی استکباری آنهاست زیرا نه حرف حق را می‌پذیرند و نه حقوق دیگران را رعایت می‌کنند که نمونه آشکار آن را در همین موضوع مذاکرات هسته‌ای شاهد بوده و هستیم و حال آنکه داشتن فعالیت‌های هسته‌ای برای اعضای آژانس یک حق مسلم است و اساسا نباید مورد بحث و مناقشه واقع شود.

جمشیدی جنایت روا داشتن در مقابل سایر ملت‌ها را سومین ویژگی استکبار برشمرد و افزود: مجاز دانستن جنایت در قبال ملت‌های مظلوم و بی‌دفاع نظیر آنچه که در عراق، افغانستان و ... رخ داد و آنچه که در سوریه در جریان است، نشان‌دهنده خوی وحشی‌گری آمریکایی‌ها است.

وی تصریح کرد: فریب‌کاری منافقانه ویژگی چهارم نظام استکبار است که مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان در جمع فرماندهان بسیج با ارائه سند تاریخی در خصوص حمله اتمی امریکا به هیروشیما و ناکازاکی به آن اشاره داشتند.

استبدادستیزی و استکبارستیزی اساس حکومت جمهوری اسلامی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به پیشینه دشمنی امریکا با ایران یادآور شد: اساس شکل‌گیری نظام دینی و استقرار جمهوری اسلامی بر پایه استبدادستیزی و استکبارستیزی استوار است، بنابراین دشمنی آمریکا به عنوان فرمانده استکبار جهانی با ما امری غیر عادی نیست.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که آمریکایی‌ها احساس کنند که ما در مقابل خواسته‌های آنها تسلیم شده و شکست می‌خوریم همچنان به دشمنی خود ادامه خواهند داد و در نقطه مقابل زمانی آنها دست از دشمنی با ما خواهند کشید که مطمئن شوند جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه در مقابل آنها تسلیم نخواهد شد و به مرحله شکست‌ناپذیری رسیده است.

جمشیدی افزود: کشورهایی که آمریکا با آنها چندان درگیر نیست یا هم کاسه و دارای منافع مشترک با آنها هستند یا همانند روسیه و چین به مرحله‌ای از قدرت رسیده‌اند که امید درگیری مستقیم و رویارویی آمریکایی‌ها با خود را از بین برده‌اند.

وی تأکید کرد: تبعیت از رهبری نظام، مقاومت، ایستادگی و اعتماد به درون، راز شکست ناپذیری ما در مقابل آمریکا و استکبار جهانی خواهد بود.

ایران اسلامی هیچ‌گاه به دنبال جنگ نبوده است

معاون استاندار در ادامه افزود: گذشته نشان داده است که ما بر اساس آموزه‌های دینی‌مان هیچ گاه به دنبال و آغاز کننده جنگ نبوده‌ایم و این آمریکایی‌ها بودند که با تحریک رژیم صدام با بیش از یک هزار و 300 تجاوز هوایی، زمینی و دریایی آغازگر جنگ تحمیلی بر علیه کشور ما بودند و خوی تجاوزکارانه خود را طی نیم قرن اخیر بارها و بارها با حمله به ژاپن، ویتنام، عراق، افغانستان، سومالی و ... به اثبات رسانده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که مقام معظم رهبری به عنوان  فرماندهی کل قوا یک فتوای مرجعیتی می‌دهند و هرگونه استفاده و نگهداری از تسلیحات اتمی را حرام اعلام می‌کنند، یک ادعا نیست و یک فتوای دینی و شرعی است.

جمشیدی اظهار داشت: این در حالی است که برخی از کشورهای منطقه با اینکه حتی عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی نیستند، دارای چندین کلاهک اتمی می باشند که رژیم صهیونیستی با آن سابقه جنایتکارانه خود سرآمد آنهاست، آنگاه آمریکایی‌ها ایران اسلامی را خطر بزرگ منطقه می‌دانند و بر پروژه ایران‌هراسی تأکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی آمریکایی‌ها از دشمنی آشکار با ما ناامید خواهند شد که اطمینان داشته باشند، نظام جمهوری اسلامی بدون ارتباط با بیگانگان محکم روی پای خود ایستاده و آنقدر قدرتمند شده باشد که آنها درصدی شانس تقابل مستقیم با ما را برای خودشان قائل نباشند.

انتهای پیام/2307/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول