اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاهش 3.3 درصد بارش‌ها در آذربایجان‌شرقی

عجب‌شیر به صدر بارش‌ها صعود کرد / ابرهای سراب همچنان نمی‌بارند

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی میانگین بارندگی در استان را در دو ماه سال زراعی 45.8 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: در همین مدت بیشترین بارندگی از شهرستان عجب‌شیر به مقدار 71.9 میلیمتر و کمترین بارش از شهرستان سراب به مقدار 12.6 میلیمتر گزارش شده است.

عجب‌شیر به صدر بارش‌ها صعود کرد / ابرهای سراب همچنان نمی‌بارند

امیر شاهرخ حسنعلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در دو ماه سال زراعی 93-92 (از اول مهر لغایت تا آبان ماه 92) میانگین بارندگی ثبت شده در مراکز هواشناسی استان آذربایجان شرقی 45.8 میلیمتر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلند مدت با مقدار 47.4 میلیمتر مقدار 3.3 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کاهش 11.2 درصدی بارش‌ها در تبریز

وی افزود: در همین مدت مقدار بارندگی در کلانشهر تبریز 39.3 میلیمتر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلندمدت مشابه با مقدار 44.3 میلیمتر مقدار 11.2 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

حسنعلی‌زاده خاطر نشان کرد: در همین مدت بیشترین بارندگی از شهرستان عجب‌شیر به مقدار 71.9 میلیمتر و کمترین بارش از شهرستان سراب به مقدار 12.6  میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی پیش از این گفته بود کاهش میزان بارش باران در استان از 17 سال پیش آغاز شد و خشکسالی‌های استان در شمال‌غرب کشور بی‌سابقه است.

وی با اشاره به کاهش بارندگی در شهرستان‌های استان گفت: با توجه به افزایش خشکسالی‌های اخیر در شهرستان‌ها، شهرستان سراب با 84 درصد، بیشترین کاهش بارندگی را در این مدت داشته است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از نتایج بررسی وضعیت خشکسالی آذربایجان‌شرقی در یک دوره‌ 62 ساله خبر داد که بر اساس آن به مدت هشت سال خشکسالی استان خیلی شدید بود و طولانی‌ترین آن در فاصله‌ی سال‌های 74 تا 84 رخ داده است.

حسنعلی‌زاده با بیان این‌که بر اساس یافته‌های فوق شدیدترین خشکسالی استان مربوط به سال 89 بوده است افزود: میزان بارندگی‌های استان در هشت ماهه‌ سال 25 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/60002/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول