اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه‌ آزاد مشگین‌شهر خبر داد

رشته‌های تکمیلی در راه دانشگاه آزاد مشگین‌شهر

سرپرست دانشگاه آزاد مشگین‌شهر ‌از تصویب احتمالی برخی رشته‌های تکمیلی برای این دانشگاه خبر داد.

رشته‌های تکمیلی در راه دانشگاه آزاد مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین‌شهر در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که عصر امروز در این دانشگاه برگزار شد، به سئوالات آنان پاسخ داد.

بهرام عباس‌زاده قبل از پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران گفت: زمانی که بنده سکان این دانشگاه را بر عهده گرفتم شایعات و انتقادات متعددی چه از سر دلسوزی و چه از بعد تنگ‌نظری نسبت به جوان بودن بنده داشتند که به حول و قوه‌ الهی توانسته‌ام حتی بدون یک معاونت در عرض 40 روز راه چندین ساله دانشگاه را طی کنم.

وی افزود: در این راه لازم می‌دانم از کلیه کارمندان اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین‌شهر که بنده را یاری کردند، تقدیر و تشکر کنم.

اقدام به تصویب رشته‌های تکمیلی کرده‌ایم

این مسئول تصریح کرد: رایزنی‌های متعددی را جهت جذب اساتید از استان‌های همجوار شروع کرده‌ایم و در عرض دو هفته 22 دیدار با اساتید داشته‌ایم و در این دیدارها تصویر مدارک از آنان گرفته شده و با شروع به تشکیل پرونده، اقدام به تصویب رشته‌های تکمیلی کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: رشته‌ها در تصویب نهایی هستند اما با توجه به تغییر و تحولاتی که در وزارت علوم انجام شده پروسه تصویب این رشته‌ها کمی زمان بر است.

عباس‌زاده در ادامه سخنان خود اضافه کرد: معضلی در سطح شهرستان مشگین‌شهر داشتیم مبنی بر دیپلم‌های غیر مرتبط که بنده مجوزی را اخذ کردم که هر دیپلمی در هر رشته‌ای که علاقه دارد، می‌تواند در مقطع کاردانی پیوسته ادامه تحصیل دهد.

سرپرست دانشگاه‌ آزاد مشگین‌شهر تاکید کرد: با محدودیت رشته در این دانشگاه مواجه هستیم اما با وجود این محدودیت توانسته‌ایم 580 نفر دانشجو در ترم جاری ثبت‌نامی داشته باشیم.

وی بیان کرد: در بحث ساماندهی آزمایشگاه دانشگاه‌ آزاد واحد مشگین‌شهر 600 الی 700 میلیون تومان تجهیزاتی داشتیم که در انبار این دانشگاه در حال خاک خوردن بودند که با تدابیری این وسایل را ساماندهی کرده‌ایم و اکنون در اختیار دانشجویان قرار داده‌ایم.

عباس‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: همچنین در بحث اساتید حق‌التدریس از فارغ‌التحصیلان بیکاری استفاده کردیم و سرلوحه کار را جوان‌گرایی قرار داده‌ایم تا هم زمینه ارتقا سطح علمی این عزیزان فراهم شده و هم اینکه بتوانیم مسیر را برای جوانان در ادامه راه تسطیح کنیم.

وی یادآور شد: با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان مشگین‌شهر برنامه‌ای را در نظر گرفته‌ایم که در صورت نبود موانع اقدام به احداث شهرک اساتید می‌کنیم.

این مسئول در ادامه به اخذ مجوز جذب دانشجوی خارجی برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم حداقل دو الی سه دانشجوی خارجی جذب بکنیم، می‌توانیم زمینه تبدیل این واحد را به بین‌المللی فراهم کرده و از امتیازات آن برای شهرستان مشگین‌شهر و همچنین دانشجویان برخوردار شویم.

در حوزه پژوهش گام‌های اساسی برداشته‌ایم

سرپرست دانشگاه آزاد واحد مشگین‌شهر در ادامه این نشست خبری افزود: گام‌های بلند و اساسی را در حوزه‌ پژوهشی برداشته‌ایم به طوریکه طرح حمایت از نخبگان شهرستان مشگین‌شهر را در نظر گرفته‌ایم که در این زمینه نیز از آقای ودود نادری مخترع و مبتکر جوان این شهرستان دعوت به همکاری داشته‌ایم و از مقالات ایشان حمایت همه‌جانبه می‌کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: مقالات متعددی از اساتید و هیئت‌های علمی این دانشگاه آزاد در ژورنال‌های معتبر به چاپ رسیده و برخی از آن مقالات نیز به عنوان مقاله برتر انتخاب شده‌اند.

 

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: با یاری خداوند متعال و اعضای هیئت علمی که بیش از 30 مقاله علمی در کارنامه خود دارند از نظر طرح‌های پژوهشی و روند طرح‌های تحقیقاتی در آینده از این نظر پیشتاز هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در صدد هستیم که دانشگاه آزاد مشگین‌شهر را به سمت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و توریسم و حتی بخش اقتصادی سوق دهیم و از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان به این مسائل بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این نشست خبری سرپرست دانشگاه آزاد واحد مشگین‌شهر به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

عباس‌زاده در پاسخ به این سئوال که برای جذب و افزایش تعداد دانشجویان در این واحد دانشگاهی چه اقداماتی انجام داده‌اید، اضافه کرد: برای افزایش تعداد دانشجویان در این واحد دانشگاهی کمیته‌ای با عنوان کمیته جذب دانشجو متشکل از سایر همکاران دانشگاهی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در بحث رشته‌های تحصیلی واقعاً تا به حال کاری انجام نشده و ما با کمبود رشته در این شهرستان مواجه هستیم که حتی برخی از رشته‌ها نیز در مقطع کاردانی تعطیل بودند و به همت دوستان و کارکنان توانستیم مجدد در این رشته‌ها دانشجویان را جذب کنیم و آن رشته‌ها را راه‌اندازی کنیم.

عباس‌زاده یادآور شد: بنده تلاش می‌کنم در اولین قدم اقدام به جذب هیئت علمی در مقطع دکتری و تصویب رشته که به نظر بنده اگر تصویب رشته داشته باشیم مطمئناً تعداد دانشجویان نیز افزایش می‌یابد.

اساتید سفارشی وارد کار نشده‌اند

سرپرست دانشگاه آزاد واحد مشگین‌شهر همچنین در پاسخ به این سئوال که اساتید تازه وارد با چه رویکردی وارد مجموعه دانشگاهی شده‌اند آیا در این مورد بحث کیفی‌سازی است، گفت: در مورد دعوت از عزیزان حق‌التدریس برای اولین بار در سطح استان کارگروه تخصصی را ایجاد کردیم و در این کارگروه که متشکل از شش نفر هیئت علمی بود، مدیران گروه موظف شدند هر استادی که دعوت به همکاری می‌شود باید به مصاحباتی که این عزیزان می‌کنند پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهند و بعد از گزینش و ارزیابی‌های اخلاقی توسط حراست واحد اقدام به جذب این اساتید کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: ما به هیچ وجه در جذب اساتید سفارشی اقدام نکرده‌ایم و حتی برخی افراد که از منبع دیگر حقوق‌بگیر بودند را حذف کردیم و جوان‌گرایی را سرلوحه کار خود قرار دادیم.

عباس‌زاده با اشاره به ساخت مجتمع ولایت گفت: مجتمع ولایت پروِژه‌ای است که به نظر بنده غیر کارشناسی احداث شده اما به این دلیل که زمین رایگان در اختیار دانشگاه گذاشته شده بود، خواستند که به هر طریقی یک حصارکشی و دیوارکشی انجام دهند ولی در هر صورت این ساختمان احداث شده و حدود 30 درصد از ساختمان آموزشی این مجتمع تکمیل شده و ما تا کارشناسی ارشد را در این دانشگاه نداشته باشیم و دانشگاه آزاد درآمدزایی خوبی نداشته باشد تکمیل فرآیند و صرف بیت‌المال در این مکان به نظر بنده قانونی و فنی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی تصریح کرد: ما تلاش کرده‌ایم که در رشته‌های علوم پزشکی و کارشناسی ارشد اقداماتی را انجام دهیم و در بحث سرمایه مشکلی نداشته باشیم تا در ادامه بتوانیم این ساختمان را احداث کنیم.

انتهای پیام/62009/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول