اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد خبر داد

تولید سالانه بیش از 150 هزار تن شیر در نظرآباد

مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد گفت: سالانه بیش از 150 هزار تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود که این تولیدات سهم مهمی در برآورده کردن نیاز کشور دارند.

تولید سالانه بیش از 150 هزار تن شیر در نظرآباد

عبدالرضا روشن‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نظرآباد اظهار داشت: طی سال‌های گذشته تلاش‌های خوبی از سوی این اداره و همچنین دامداران و کشاورزان نظرآبادی انجام شده که خوشبختانه در برخی از بخش‌ها از جمله تولید فرآورده‌های دامی موفقیت‌های زیادی کسب شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین تولیدات شهرستان نظرآباد مربوط به شیر است که در این زمینه سالانه بیش از 150 هزار تن شیر این شهرستان تولید می‌شود که با این تولیدات بخش اصلی نیاز استان‌های البرز و تهران برآورده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد افزود: این میزان تولید ثمره برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌های صورت گرفته از بخش دامداری و تولید فرآورده‌های دامی و همچنین تلاش صنایع فعال است.

* نظرآباد دارای رتبه نخست تولید شیر در استان‌های البرز و تهران

روشن‌نژاد ادامه داد: تولید این میزان شیر در نظرآباد همانطور که گفته شد نیاز اصلی استان‌های تهران و البرز را تامین می‌کند و هم اکنون این شهرستان دارای رتبه نخست تولید شیر در استان‌های فوق است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 500 واحد گاوداری در نظرآباد فعال است که به دو صورت سنتی و صنعتی اداره می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد متذکر شد: هدف ما افزایش سطح تولید شیر و ارتقا کیفیت فرآورده‌های دامی تولید شده در این شهرستان است که برای تحقق این مهم برنامه‌های حمایتی از دامداران به ویژه گاوداری‌هایی که به صورت سنتی اداره می‌شوند، داریم.

روشن‌نژاد گفت: در این زمینه تلاش داریم تا اداره گاوداری‌های سنتی به صنعتی تبدیل شده و برای این منظور حمایت‌ها و تسهیلاتی را در اختیار مدیران این واحدها قرار می‌دهیم.

وی اظهار داشت: همچنین در حال حاضر پنج ایستگاه برای جمع‌آوری شیرهای تولیدی در سطح شهرستان‌ نظرآباد و انتقال آنها به مراکز وابسته به تولید فرآورده‌های دامی فعال است که باید تعداد این ایستگاه‌ها نیز افزایش یابد که این برنامه از جمله اولویت‌های جهاد کشاورزی در نظرآباد است.

انتهای پیام/2302/ل30/آ3004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول