اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

سلام شیرزنان کردستان به آسیا / هندبال کردستان جاودانه شد

با مشخص شدن نتایج این هفته رقابت‌های لیگ برتر هندبال بانوان حضور تیم شهرداری سنندج در مسابقات باشگاه‌های آسیا در سال آینده قطعی شد.

سلام شیرزنان کردستان به آسیا / هندبال کردستان جاودانه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کردستانی‌ها در طول تاریخ همواره نشان داده‌اند «مرد» روزهای سخت هستند و در شرایط دشوار توانایی پشت سر گذاشتن هر مانعی را دارند.

ورزش در استان کردستان نه به عنوان یک سرگرمی که به مثابه یک فریضه در میان بسیاری از آحاد جامعه محسوب می‌شود و با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و شرایط فیزیکی اهالی این دیار امکان و ظرفیت موفقیت در آن به وضوح به چشم می‌خورد.

در این میان ورزش بانوان این استان رنگ و بوی دیگری دارد چراکه علیرغم وجود برخی محدودیت‌ها در این زمینه زنان و دختران کرد کوشیده‌اند در عرصه ورزش نیز همچون سایر صحنه‌ها نه زیر سایه مردان که همطراز و پابه‌پای آنها بدرخشند.

به عنوان نمونه می‌توان به فعالیت پررنگ زنان در رشته هندبال اشاره کرد، ورزشی که اکنون دیگر باید اذعان کرد به عنوان ویترین ورزش‌های استان چهره شده و یک سرو گردن از سایر رشته‌های تیمی در استان حتی در بخش مردان بالاتر است.

بانوان هندبالست کردستانی چند سالی است که در بالاترین سطح رقابت‌های این رشته در کشور با وجود تمام مشکلات و کاستی‌ها پنجه در پنجه حریفان متمول و سراپا مجهز خود می‌اندازند.

این تیم که امسال با نام شهرداری سنندج پا به عرصه رقابت‌ها گذاشته ترکیبی از بازیکنان کم‌ادعا، باهوش، پرتلاش و البته شجاع را در دل خود جای داده و بدین گونه سرآمد و الگوی سایر ورزش‌ها نیز قرار گرفته است.

به واقع مجموعه‌ای که امروز در کنار یکدیگر بازی می‌کنند سال‌های متمادی را به تمرین و پشتکار گذرانده‌ و اکنون به یک هارمونی و انسجام تعریف شدن رسیده‌اند که نتیجه آن کسب قله‌های موفقیت یکی پس از دیگری است.

نماینده کردستان سال گذشته با نام شهید شکوهی توانست به بزرگ‌ترین افتخار ورزش بانوان استان در رشته‌های تیمی دست یابد و جایگاه سوم مسابقات را کسب کرد، اما با توجه به وضعیت نه چندان مناسب اعتبارات مجموعه ورزش استان شاید به جز اعضای تیم کسی پیش‌بینی نمی‌کرد هندبال زنان امروز به افتخاری دست یابد که حتی برای مردان این رشته نیز در حد یک رؤیا است.

در حالی که تنها یک هفته از آغاز رقابت‌های نیم فصل دوم این پیکارها گذشته هندبالیست‌های شهرداری سنندج دست به کار بزرگی زده و موفق شدند با کسب امتیازات لازم و با در نظر گرفتن نتایج سایر تیم‌ها به عنوان یکی از دو نماینده ایران جواز حضور در رقابت‌های سال آینده را به دست آورند.

به یقین نباید در این میان از نقش بسیار مؤثر سرمربی این تیم نشمین شافعیان چشم‌پوشی کرد، کسی که به خوبی استعدادهای سرشار دختران این استان را درک و به شهادت بازیکنان تیم، تمام هم و غم خود را صرف موفقیت هندبال کردستان کرده است.

ناگفته پیدا است حمایت‌های مجموعه ورزش شهرداری نیز از این تیم در کسب این شایستگی و توفیق اثرگذار بوده چراکه اگر این پشتوانه نبود، شاید اصلاً هندبالیست‌های کردستانی امسال باید قید حضور در لیگ را زده و عطای آسیایی شدن را به لقایش می‌بخشیدند.

اکنون و در شرایطی که نام کردستان بدین سان و به یمن غیرت دختران این خطه بر تارک ورزش ایران می‌درخشد شایسته است مسئولان ورزشی و غیر ورزشی استان، آستین حمایت و همت را بالا زده و با برنامه‌ریزی و پشتیبانی لازم از این تیم راه پیروزی‌های بعدی این بار در سطح قاره پهناور را فراهم کنند.

==================

یادداشت از: کیوان قاسمی

================

انتهای پیام/79012/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول