اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف ناحیه یک شهرستان اصفهان تاکید کرد

اعلام آمادگی اوقاف برای مرمت و بازسازی بازار هنر اصفهان

سرپرست اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان در مورد اخبار اعلام شده مبنی بر عدم رسیدگی به بازار هنر اصفهان و تخریب سقف این بنای تاریخی 400 ساله گفت: اوقاف از همین امروز آمادگی خود را جهت رسیدگی به امور بازار هنر اصفهان اعلام می‌کند.

اعلام آمادگی اوقاف برای مرمت و بازسازی بازار هنر اصفهان

حجت الاسلام رضا صادقی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: اداره اوقاف با تشکیل بیش از ده جلسه آمادگی خود را به منظور مرمت بازار هنر اعلام کرده است و اکنون هم بار دیگر برای مرمت سقف آن اعلام آمادگی می‌کند.

وی تصریح کرد: ما هر ساله با آغاز فصل سرما با بازاریان و میراث این مشکل را داشته‌ایم، اما با برگزاری بیش از 10 جلسه با مسئولان میراث و بازاریان اعلام آمادگی کردیم.

سرپرست اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان ادامه داد: متاسفانه در هر بار نشست، بازاریان به مبالغ کارشناسی اعتراض می‌کنند و در آخرین جلسه عنوان شده که بازاریان خود می‌توانند با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال سقف را مرمت کنند.

وی متذکر شد: در آخرین نشست انجام شده، اوقاف متعهد شد نیمی از مبلغ مرمت سقف را پرداخت کند، اما باز هم بازاریان محترم و اداره میراث تعلل کرده‌اند.

صادقی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تمامی واحدهای تجاری بازار هنر به صورت سرقفلی واگذار شده و بازاریان مال‌الاجاره اندکی به اوقاف پرداخت می‌کنند، اوقاف فقط برای حفظ عین موقوفه به تعمیر و مرمت آن می‌پردازد و متعهد شده نیمی از هزینه مرمت پشت بام را پرداخت کند.

وی در پایان افزود: اوقاف آمادگی خود را اعلام کرده و هم اینک باید میراث و کسبه محترم در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول