اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد فردیس خبر داد

عرضه کتاب با تخفیف 50 درصدی در نمایشگاه یاد یاران

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس گفت: در نمایشگاه بزرگ کتاب یاد یاران، ناشران اقدام به عرضه کتاب با تخفیف 50 درصدی کرده‌اند.

عرضه کتاب با تخفیف 50 درصدی در نمایشگاه یاد یاران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، با توجه به برنامه‌هایی که نهادها و دستگاه‌های مختلف فرهنگی برای هفته کتابخوانی طی روزهای اخیر داشتند، اداره ارشاد فردیس نیز به دنبال برپایی و برگزاری یک نمایشگاه بزرگ بود و گفته می‌شد که مقدمات کار با رایزنی و هماهنگی ناشران معتبر کشوری در حال انجام است.

این نمایشگاه عصر روز پنجشنبه به صورت اختصاصی افتتاح و از صبح جمعه بازدید برای عموم آغاز شد.

نمایشگاه فوق دارای دو بخش عرضه کتاب و همچنین عرضه محصولات فرهنگی است و ده‌ها غرفه به نمایندگی از ناشران مختلف اقدام به عرضه کتاب در نمایشگاه بزرگ یاد یاران فردیس کرده‌اند.

این نمایشگاه به مدت 10 روز پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

بر اساس این گزارش، شمس‌الله فلاح سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس درباره ویژگی‌های نمایشگاه کتاب یاد یاران به خبرنگار فارس می‌گوید: همانطور که پیش از این به مردم وعده داده بودیم، تلاش کردیم تا یکی از نمایشگاه‌های بزرگ کتاب را به مناسبت هفته کتابخوانی در فردیس برگزار کنیم که خوشبختانه با مشارکت ناشران معتبر کشوری این مهم محقق شد.

وی افزود: مهمترین اولویت ارشاد برای برگزاری نمایشگاه یاد یاران عرضه کتاب‌های مناسب با هدف جذب علایق و سلایق مختلف به ویژه نسل جوان و دانشجویان است.

سرپرست اداره ارشاد فردیس گفت: در این نمایشگاه بیش از 10 هزار جلد کتاب از سوی ناشران معتبر داخلی عرضه شده و می‌تواند بخش مهمی از نیاز علاقه‌مندان به کتاب را در سنین مختلف تامین کند.

فلاح افزود: در نمایشگاه فوق کتاب‌ها با موضوع‌بندی هدفمند از جمله دینی و مذهبی،‌ قرآنی، علمی، ادبی، رمان، تاریخی، آموزشی، روانشناسی، اطلاعات عمومی، فرهنگی و پزشکی و بالاخره کتب مربوط به کودک و نوجوان عرضه شده‌اند و علاقه‌مندان با هر سلیقه‌ای می‌توانند کتاب مورد نیاز خود را در نمایشگاه یاد یاران فردیس تامین کنند.

* برنامه‌های ویژه اداره ارشاد فردیس برای ترویج فرهنگ کتابخوانی

وی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در دستور کار اداره ارشاد فردیس قرار دارد، گفت: همه‌ی تلاش‌های ما برای توسعه کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه با توزیع کتاب‌های مناسب است و برای تحقق این مهم برنامه‌های ویژه و متعددی در دستور کار داریم.

سرپرست اداره ارشاد فردیس افزود: در گام نخست باید شرایط دسترسی آسان مردم به کتاب را فراهم کنیم که در قالب این طرح برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در طول سال را در دستور کار داریم.

فلاح گفت: بر اساس برنامه فوق تلاش کردیم تا در نمایشگاه کتاب یاد یاران از یک سو کتاب‌های مورد نیاز مردم را تامین کنیم که توزیع 10 هزار جلد کتاب نتیجه این تلاش است.

وی ادامه داد: در گام بعدی لازم بود که قیمت‌ها به صورتی باشد که اقشار مختلف توانایی خرید داشته باشند که در این حوزه نیز با همکاری ناشران تخفیف‌های 50 درصدی لحاظ شده است.

فلاح افزود: امیدواریم با افزایش کمی و کیفی کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه یاد یاران فردیس و همچنین تخفیف ویژه،‌ اقشار مختلف مردم بتوانند نیاز خود به کتاب را در این نمایشگاه تامین کنند.

* فعالیت 15 غرفه جانبی در نمایشگاه بزرگ کتاب فردیس

بر اساس این گزارش، در حاشیه نمایشگاه کتاب یاد یاران فردیس 15 غرفه جانبی نیز اقدام به عرضه محصولات فرهنگی از جمله نرم‌افزارهای رایانه‌ای کرده‌اند که این بخش نیز مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اکثر محصولات عرضه‌شده در این غرفه‌ها مربوط به کودک و نوجوان و روانشناسی است.

ضمن اینکه مدیران نمایشگاه برنامه‌های جانبی دیگری از جمله برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت روزانه در دست اجرا دارند.

این نمایشگاه از صبح روز جمعه اول آذرماه به صورت عمومی دایر و به مدت 10 روز پذیرای علاقه‌مندان به کتاب در شهرستان فردیس خواهد بود.

انتهای پیام/2302/ع40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول