اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

اما و اگرهای افتتاح پروژه کمربندی شمالی ساری

پروژه کمربندی شمالی ساری که بنا به گفته مسئولان قرار بود در سال 92 بهره‌برداری شود با اما و اگرهای عدم تزریق به موقع اعتبارات مواجه شده است به طوری که پیمانکار طرح از تاخیر در افتتاح این پروژه تا سه سال آینده خبر داد.

اما و اگرهای افتتاح پروژه کمربندی شمالی ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،کلنگ پروژه کمربندی ساری به اذعان شجاعی نماینده مردم ساری در مجلس شورای بیش از 30 سال پیش در مرکز استان مازندران به زمین خورده است.

*کلنگی که 30 سال پیش به زمین خورد

با وجود گذشت بیش از 30 سال از اجرای این پروژه و با بازدیدهای که از اجرای این پروژه در طول این سال‌ها انجام شد هنوز بهره‌برداری کامل این پروژه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

از زمان کلنگ‌زنی این پروژه بازدیدهای میدانی زیادی از اجرای این پروژه در دستور کار مسئولان و دست‌اندرکاران اجرای شامل وزرا و حتی روسای جمهور  قرار گرفت.

*پروژه کمربندی ساری و محل کسب آرا

پروژه کمربندی ساری حتی در برخی مواقع محلی برای کسب اعتماد مردم ساری برای انتخابات نیز مورد نظر داوطلبان شورای شهر و نیز نمایند‌گان مجلس قرار می‌گرفت.

اما در مهم‌ترین بازدیدی که در سال‌جاری از نحوه اجرای این پروژه در دستور کار قرار گرفت، بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از این پروژه بود.

*بازدید بی‌ثمر اعضای کمیسیون عمران مجلس

محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه رئیس کمیسیون عمران مجلس و برخی از معاون وزیر راه و شهرسازی از روند بهسازی و اجرای این پروژه در مرکز استان مازندران بازدید کردند.

بازدیدهای اعضای کمیسیون عمران مجلس با حضور معاون وزیر نیز تاثیر چندانی بر اجرای کردن این پروژه نداشت و تا اینکه فرماندار مرکز مازندران از فرصت حضور نمایندگان مجلس در مازندران استفاده کرد و از دو نماینده مجلس ساری در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار مرکز استان مازندران و برخی دست‌اندرکاران جلسه‌ای را در محل سایت اداری این پروژه در ابتدای کمربندی ساری برگزار کرد.

*اعتبار 114 میلیارد تومانی برای پروژه‌های ساری

فرماندار مرکز استان مازندران که به گفته خودش نخستین جلسه ستاد پیگیری مصوبات شهرستان ساری را از پروژه کمربندی ساری کلید زد، اظهار داشت: از محل سفرهای‌های هیئت دولت به مازندران 114 مصوبه در برای ساری تعریف شد.

جواد واحدی خاطرنشان کرد: 114 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های مرکز استان مازندران نیاز است که از هفته آینده این مصوبات به طور جدی پیگیری می‌شود که یکی از پروژه‌های مهم مرکز استان مازندران تکمیل پروژه کمربندی ساری است.

فرماندار مرکز استان مازندران در ادامه گفت: برای دریافت اعتبار برای پروژه‌های مرکز استان مازندران نیاز به پیگیری هر 15 روز یکبار داریم.

رمضان شجاعی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: زمان اجرای این پروژه بسیار طولانی شد.

وی بیان داشت: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا اجرای این پروژه با کوتاه‌ترین مدت به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم ساری خواستار همکاری بیشتر مسئولان راه و شهرسازی مازندران با نمایندگان مردم ساری برای رایزنی با وزیر راه و شهرسازی برای دریافت اعتبار مناسب برای تکمیل این پروژه شد.

*کمبود اعتبار برای اجرای پروژه‌ها

سید علی اسد مدیر کل راه و شهرسازی در پاسخ به نماینده مجلس بیان داشت: در حال حاضر با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

وی بیان داشت: برای یکی از پروژه‌ای که 800 میلیون تومان مصوبه داشتیم تنها موفق به دریافت 29 میلیون تومان شدم.

اسد اضافه کرد: در چنین شرایطی رایزنی برای تکمیل پروژه راه به جای نمی‌برد.

*همکاری نامناسب مسئولان راه و شهرسازی

مهدی عبوری شهردار ساری دیگر مسئول مرکز مازندران در این جلسه با اعلام اینکه همکاری مسئولان راه و شهرسازی برای تکمیل این پروژه نامناسب است،بیان داشت: مشابه پروژه کمربندی ساری در دیگر شهر مازندران وجود دارد که از پیشرفت بهتری نسبت به این پروژه برخوردار است.

اما پیمانکار شرکت ساری سازه با اعلام اینکه برای تکمیل پروژه کمربندی شمالی ساری 35 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که تنها موفق به کسب 2 میلیارد تومان شدیم که با ادامه روند تخصیص اعتبار امکان اینکه تکمیل این پروژه سه سال دیگر طول بکشد،بعید نیست.

به گزارش فارس،قرار بود دامادی دیگر نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه حضور داشته باشد که خبری از حضور دامادی تا زمان اتمام جلسه نبود.

انتهای پیام/86004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول