اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای عالی نظام پزشکی مطرح کرد

راه حل رفع مشکل کمبود داروهای خاص

عضو شورایعالی نظام پزشکی کشور در دسترس بودن دارو در بازار دارویی کشور و همچنین سهم پرداختی مردم در تأمین این داروها را دو مؤلفه مهم در تأمین داروی بیماران خاص عنوان کرد.

راه حل رفع مشکل کمبود داروهای خاص

داریوش طاهرخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان پیرامون ساماندهی انواع بیمه در کشور اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ سازمان‌های بیمه‌گر باید طوری باشد که مردم با پرداخت سهم کمتر از داروی مورد نیاز بهره‌مند شوند.

عضو شورایعالی نظام پزشکی کشور افزود: البته در ادوار مختلف مسائل مختلفی پیرامون ارتقای پوشش بیمه‌ای داروهای گران‌قیمت مطرح شد، اما متاسفانه همواره به علت عدم هماهنگی‌ها در حوزه سلامت هیچگاه این مسئله به طور کامل اجرایی نشده است.

طاهرخانی با بیان اینکه درصد افرادی که با پرداخت سهم خود در تأمین داروهای خاص و گران‌قیمت دچار مسایل اقتصادی می‌شوند قابل توجه است، ابراز داشت: باید دقت داشت که از سال گذشته دارو به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بیماران تبدیل شده است؛ البته خوشبختانه در ماه‌های اخیر شاهدیم که برای تامین دارو در بازار دارویی کشور اقدامات موثر و خوبی صورت گرفته است.

عضو شورای عالی نظامی پزشکی کشور عنوان کرد: در حال حاضر با استناد به قانون اساسی، برخورداری آحاد مردم از سلامت حقی همگانی است و بر این اساس دولت‌مردان باید برنامه‌ریزی کنند که تمام شهروندان صرف‌ نظر از مولفه‌های اجتماعی و اقتصادی و فارغ از اماکن محل سکونت از خدمات درمانی مورد نیاز بهره‌مند شده و در این مسیر سیاست‌گذاران حوزه سلامت باید طوری برنامه‌ریزی کنند تا مولفه‌هایی که مانع از دستیابی شهروندان به خدمات مورد نیاز می‌شود از بین برود.

طاهرخانی با بیان اینکه دستیابی بیماران به داروهای مورد نیاز همواره جزو دغدغه‌های مهم قرار دارد، گفت: در برخی از موارد بروز مسایل گوناگون مانع از دستیابی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

وی عنوان کرد: بر این اساس در دسترس بودن دارو در بازار دارویی کشور و همچنین سهم پرداختی مردم در تأمین این داروها دو مؤلفه مهم در تامین داروی بیماران خاص به شمار می‌رود.

وی  با ابراز خرسندی از اقدامات اخیر بیمه‌ها به ویژه سازمان بیمه تامین اجتماعی برای افزایش سطح پوشش برخی از داروهای خاص و گران‌قیمت ابراز داشت: خوشبختانه مسئله افزایش سطح پوشش داروهای گران‌قیمت در سازمان‌های بیمه‌گر در حال عملیاتی شدن است که در این راستا سازمان تأمین اجتماعی به عنوان نخستین سازمان بیمه‌گر از ابتدای مهرماه اقدامات مؤثری را انجام داده است.

انتهای پیام/77005/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول