اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اختصاص تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بیمارستان‌های دولتی

معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص تسهیلات ویژه و پرداخت یارانه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تکمیل طرح‌های بیمارستانی در کشور خبر داد.

اختصاص تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بیمارستان‌های دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدجعفر علیزاده جمعه‌ شب در جمع خبرنگاران در سروآباد اظهار داشت: در حال حاضر 145 بیمارستان با ظرفیت 24 هزار و 200 تخت در حال ساخت است که برای تعدادی از این طرح‌ها اعتبار مالی کافی در اختیار نداریم.

وی افزود: به منظور تسریع در اجرای این طرح‌های خدماتی و درمانی در کشور و  رضایت‌مندی هموطنان تسهیلات ویژه‌ای برای مشارکت بخش خصوصی در ساخت این طرح‌ها فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: زمین مورد نیاز و طرح‌های در نظر گرفته شده برای بیمارستان‌های دولتی در سراسر کشور به صورت کارشناسی در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت و متناسب با حجم سرمایه‌گذاری آن‌ها یارانه دولتی نیز به آنان تعلق می‌گیرد.

علیزاده خاطرنشان کرد: طرح‌های بیمارستانی که توسط بخش خصوصی ساخته خواهند شد به مدت 30 سال در اختیار آنان بوده و از سود آن بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه این طرح در کشورهای انگلستان و هلند نیز اجرایی شده و موفقیت‌آمیز بوده است، ابراز امیدواری کرد با مشارکت و حضور گسترده بخش خصوصی شاهد تسریع در ساخت طرح‌های بیمارستانی و رفع دغدغه‌های هموطنان در این حوزه باشیم.

جذب مشارکت ایرانیان مقیم خارج از کشور در بحث سرمایه‌گذاری

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی اذعان داشت: رایزنی‌هایی نیز در خصوص جذب مشارکت ایرانیان مقیم خارج از کشور در حوزه سرمایه‌گذاری در طرح‌های بیمارستانی صورت گرفته که در آینده نزدیک و پس از وصول قطعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود اعلام کرد: هم‌اکنون در استان کردستان چهار بیمارستان با 377 طرح در حال ساخت هستند که با مشارکت بخش خصوصی می‌توان روند اجرای این طرح‌ها را تسریع داد.

انتهای پیام/79006/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول