اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی باشت خبر داد

پرداخت وام کم‌بهره به اراضی زیر پوشش آبیاری نوین در باشت

رئیس جهاد کشاورزی باشت گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده بانک‌های عامل باشت به هر هکتار از زمین‌های کشاورزی دارای شرایط آبیاری نوین این شهرستان 35 میلیون ریال تسهیلات بلندمدت کم‌بهره پرداخت می‌کنند.

پرداخت وام کم‌بهره به اراضی زیر پوشش آبیاری نوین در باشت

علی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار کرد: شهرستان باشت به عنوان قطب بزرگ کشاورزی استان دارای 21 هزار هکتار زمین زراعی و باغی بوده که 24 درصد از این میزان مجهز به سیستم بارانی و قطره‌ای است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی باشت گفت: با توجه به جایگاه این شهرستان در بخش کشاورزی و انجام اقدامات اساسی در راستای پیشرفت بخش کشاورزی توسط مسئولان به خصوص این دستگاه، تاکنون 273 هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان در سال زراعی جاری به آبیاری نوین مجهز شد.

وی در ادامه تصریح کرد: پنج هزار و 114 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان باشت به صورت نوین آبیاری می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی باشت گفت: 273 هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان در سال زراعی جاری به آبیاری نوین مجهز شده است.

 این مسئول، مزارع آبی شهرستان باشت را سه هزار و 700 هکتار برآورد کرد و بیان داشت: از این میزان سه هزار هکتار زیر پوشش آبیاری نوین است.

به گفته وی، این میزان زمین کشاورزی از سوی هشت هزار نفر بهره‌بردار شهری و روستایی کشت می‌شود. مرادی گفت: دو هزار و 97 هکتار از باغ‌های شهرستان باشت نیز مجهز به سیستم قطره‌ای است.

این مسئول افزود: تکمیل طرح آبیاری نوین در شهرستان باشت موجب استفاده بهینه از آب کشاورزی و کاهش هزینه‌های تولید برای بهره‌برداران خواهد شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی باشت افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده بانک‌های عامل باشت به هر هکتار از زمین‌های کشاورزی دارای شرایط آبیاری نوین این شهرستان 35 میلیون ریال تسهیلات بلندمدت کم‌بهره پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/82007/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول