اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان:

برنامه‎ریزی محلی برای اجرای پروژه‏های کشاورزی در دستور کار باشد

سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان گفت: برنامه‎ریزی محلی برای اجرای پروژه‏های کشاورزی در استان سمنان باید در دستور کار باشد.

برنامه‎ریزی محلی برای اجرای پروژه‏های کشاورزی در دستور کار باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از جهاد کشاورزی استان سمنان، با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود) و بسیج سازندگی سپاه پاسداران شهرستان شاهرود در راستای برنامه‎های جهاد اقتصادی و تحقق امنیت غذایی، کارگاه توانمندسازی جوامع محلی در منطقه روستایی خیج شاهرود برگزار شد.

سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان در این کارگاه گفت: در این کارگاه، برنامه‎ریزی محلی از طریق توجه به قابلیت‎ها و اولویت بهره‎برداران و سازمان‎دهی اطلاعات جمعی آنها دنبال شد.

علیرضا توکلی افزود: بهره‎برداران روستای فوق پس از شناسایی توانمندی‎ها و مشکلات، اقدام به اولویت‎بندی آنها کردند و برنامه‎های مختلف غلبه بر مشکلات را مورد بررسی و تحلیل قرار دادند.

وی تصریح کرد: در نهایت صندوق پس‎انداز روستا تشکیل شده تا با استفاده از توان مالی اعضا و همچنین حمایت‎های مختلف بسیج، کارگاه‎های تولیدی که مدنظر اهالی است، راه‎اندازی شود.

توکلی درباره روش اجرا در این کارگاه افزود: تجمیع و توجیه بهره‎برداران و متعهد شدن در ادامه برنامه، پایش روستا و آشنایی جمعی بهره‎برداران با نظرات یکدیگر (معرفی فرصت‎ها و مشکلات)، برگزاری جلسه برای بیان فرصت‎ها و قابلیت‎های موجود در محل، نشست مشورتی به منظور معرفی مشکلات مطرح شده، ارائه راه حل، پیشنهادها و پروژه‎های قابل اجرا، آنالیز هر یک از پروژه‎ها و شناسایی فرصت‎ها و تهدیدهای هر فعالیت روش‎های اجرایی مدنظر در این کارگاه بود.

انتهای پیام/2249/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول