اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

غرب هرمزگان سفیدپوش شد

روز تاریخی و تکرارنشدنی پارسیانی‌ها + تصاویر

بارش تگرگ در غربی‌ترین منطقه هرمزگان به حدی بود که در برخی از نقاط ارتفاع تگرگ به زمین نشسته به 50 سانتی‌متر رسید و منطقه کوشکنار را سفیدپوش کرد، این اتفاق نادر زمینه شادی و سرگرمی کودکان و حتی بزرگسالان را نیز فراهم کرد.

روز تاریخی و تکرارنشدنی پارسیانی‌ها + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب هرمزگان، منطقه جنوبی کشور حتی در فصل زمستان نیز کمتر شاهد بارندگی‌هاست، به نحوی که بارش برف نیز سال‌هاست که در این منطقه از کشور دیده و یا رویت نشده است.

اما طی ساعات گذشته به واسطه بارش شدید تگرگ، منطقه غربی هرمزگان سرانجام سفید پوش شد و این امر سبب شد، مردم شهرستان پارسیان و حتی شهرستان‌های اطراف نیز برای دیدن این پدیده طبیعی که برای ساعاتی اسباب بازی بچه‌ها و بزرگسالان را نیز فراهم کرد، بیایند و در کنار خانواده‌ها ساعات خوشی را در فضایی مشابه شهرهای برفی کشور سپری کنند.

بارش تگرگ در منطقه ساحلی کوشکنار به وقوع پیوست که این امر در نوع خود بسیار قابل توجه است.

این در حالی است که از میانه‌های هفته جاری آب و هوایی اغلب شهرهای هرمزگان از جمله بندرعباس، کیش، قشم، پارسیان، میناب و سایر شهرهای به واسطه ورود سامانه‌ای کم فشار، دچار ناپایداری‌های محسوسی به شکل بارش‌های پراکنده و وزش باد شده بود، حسن ختام این سامانه در هرمزگان نیز به صورت بارش قابل توجه باران در بندرعباس و میناب و بارش تگرگ در کوشکنار و روستاهای این بخش بود که خوشحالی مردم را رقم زد.

بارش‌ها در این منطقه خساراتی را نیز در حوزه کشاورزی و سایر بخش‌ها به ویژه خطوط انتقال آب و برق به جای گذاشته است که تاکنون گزارشی رسمی از این خسارات در دسترس نیست.

 

 

انتهای پیام/88001/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول