اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تفرش:

بسیج امتداد خط عاشوراییان است / از گفت‌وگوها قطع امید نمی‌کنیم

امام جمعه تفرش با بیان اینکه بسیج امتداد خط عاشوراییان است، به مذاکرات جاری در ژنو اشاره کرد و گفت: گر چه امیدی به گفت‌وگو با قدرت‌های غربی و اروپایی نیست اما کاملاً هم از این گفت‌وگوها قطع امید نمی‌کنیم.

بسیج امتداد خط عاشوراییان است / از گفت‌وگوها قطع امید نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مومنی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه تفرش گفت: سوابق آمریکا، اروپا و انگلیس نشان می‌دهد که آن‌ها حق‌خواه نیستند و فقط به دنبال منافع خودشان هستند.

وی تصریح کرد: این نشست‌ها تاثیرات مستقیمی در تحولات کشور سوریه نیز داشته و اقدامات مثبت در این راستا خشم رژیم غاصب اسرائیل را برانگیخته و این غاصبین به وسیله حمله‌های تروریستی خشم خود را فروکش می‌کنند.

امام جمعه تفرش افزود: تنها راه عبور از تحریم‌‌ها با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، تقویت ساختارهای درونی در بخش‌‌های صنعتی، کشاورزی، خدمات، امور زیر بنایی، علم و فناوری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته بسیج عنوان کرد: بسیجیان سرمایه‌های انقلاب اسلامی و نیروی‌های مخلص انقلاب هستند که در راه پاسداری از انقلاب با تبعیت از رهبر معظم انقلاب از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند.

خطیب جمعه تفرش تاکید کرد: عبرت، اندیشیدن در قرآن و تقوای الهی سه راه رسیدن به بصیرت و روشن‌بینی و نزدیک شدن انسان به خداوند است.

مومنی با اشاره به اینکه آیات الهی انسان را به اندیشیدن دعوت می‌کند، ادامه داد: اساس و ریشه بصیرت در اندیشیدن است.

وی گفت: بسیجیان در جامعه ایران اسلامی مثال بارز انسان‌های بابصیرت هستند که در زمان‌های مختلف نیز همانند نهم دی بصیرت و روشن‌بینی خود را اثبات کردند.

امام جمعه تفرش با اشاره به اینکه بسیج امتداد خط عاشوراییان است، خاطرنشان کرد: بسیجیان با پیمودن راه عاشورایی امام حسین (ع) عزتمندی را از سالار شهیدان فرا گرفتند و در برابر زیاده‌خواهی دشمنان هرگز تسلیم نشده و نخواهند شد.

مومنی با اشاره به اینکه امام بسیج را شجره طیبه و درختی تناور و از برکات جلیله خداوند می‌دانستند، افزود: بسیج محدود به مرزهای جمهوری اسلامی نیست و باید بسیج در سراسر جهان برپا شود و هسته مقاومت در تمام جهان نیز ایجاد شود.

وی نقش بسیج در جامعه را تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: بسیج در همه صحنه‌های علمی، هنری، سازندگی، اقتصادی و سیاسی حضور پررنگ داشته و برای حل مشکلات مردم همواره پیش قدم بوده است.

خطیب جمعه تفرش بسیجیان را نیروهایی دانست که به دنبال مقام نیستند و قصدشان تنها خدمتگزاری است و از آنان خواست تا در صحنه سیاسی کشور و در برابر رویدادها بی‌تفاوت نباشند و اگر انحرافی را مشاهده کردند، اظهار نظر کنند.

انتهای پیام/87012/م40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول