اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

روحیه بسیجی عامل موفقیت در مذاکرات هسته‌ای است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خطاب به مذاکره‌کنندگان ایرانی گفت: اگر روحیه بسیجی داشته باشید، صد نفر امثال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نمی‌توانند کاری کنند.

روحیه بسیجی عامل موفقیت در مذاکرات هسته‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به ضرورت درس‌آموزی از جریان عاشورا اظهار داشت: بسیجیان و همه مردم ایران غیرت دینی را از امام حسین(ع) آموختند.

وی افزود: ولایت‌مداری دومین درسی است که از نهضت حسین(ع) می‌گیریم؛ بسیجیان دریافته‌اند که مردم اباعبدالله(ع) را می‌خواستند ولی تا آنجا که حسینی بودن هزینه نداشته باشد؛ 12 هزار طومار فرستاده می‌شود، ولی وقتی می‌بینند باید در این راه جانبازی کنند، امام خویش را رها می‌سازند و نشان می‌دهند مادامی دین دارند که دنیایشان به خطر نیفتد به همین دلیل بسیجیان می‌دانند در دفاع از ولایت نباید اجازه هیچ‌گونه تعرضی بدهند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر بسیجیان امروز در کربلا بودند کسی جرأت حمله به خیمه حسین(ع) را نداشت، عنوان داشت: بزرگ‌ترین ضربه به اسلام از سوی مقدس‌مآبانی بوده که خواسته‌اند ولایت را فرمان‌بردار خود کنند.

وی ادامه داد: معاویه و عمروعاص پس از اینکه شکست خود را در صفین حتمی دیدند نقشه‌ای کشیدند که به وسیله یاران بی‌بصیرت علی(ع) به پیروزی برسند؛ بسیجیان امروز ما دریافته‌اند که تابع ولایت باشند ولی این امر به معنای برتر نشاندن اراده یک فرد نیست بلکه اعتماد به این حقیقت است که اراده الهی را پیروی می‌کنند و خداوند دستور داده است که از ولی امر اطاعت شود.

حاجی صادقی با اشاره به این حقیقت که بسیجیان با غیرت دینی و ولایت‌مداری خود از ولایت دفاع می‌کنند، عنوان داشت: بسیجیان از مدیران کشور می‌خواهند که خود را در مقابل ولایت مجتهد ندانند و دنبال این نباشند که ولایت را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند؛ هر مسئولی در کشور باید بداند که نظام اسلامی تنها یک هدایت‌گر و ولی دارد و از همه می‌خواهیم ملازم با ولایت حرکت کنند و این همان فرهنگ صحیح بسیجی است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمنان تلاش زیادی کردند تا امام راحل را به شهادت برسانند، گفت: با این وجود حضور بسیجیان سبب شد هیچ آسیبی به ایشان نرسد.

وی افزود: بسیجی می‌گوید با ولایت بودن را انتخاب کرده‌ام و آن را با هیچ چیزی معاوضه نخواهم کرد؛ همگان بدانند که همراهی با آنها در گرو ملازم بودنشان با ولایت است.

حاجی صادقی با اشاره به ویژگی‌های بسیجیان بیان داشت: هر کس خود را بسیجی می‌داند به این حقیقت رسیده که حزب‌اللهی واقعی بر اساس آیات قرآن کسی است که با دشمنان خدا ولو هر نسبتی با او داشته باشد دوستی نمی‌کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: بسیجیان می‌دانند که باید در مقابل کفر و طاغوت اهل تبری باشند؛ بسیجیان مرگ بر آمریکا را آیه قرآن می‌دانند و اگر یک انسان خودفروخته‌ چیزی در روزنامه بنویسد که مرگ بر آمریکا شعار کمونیست‌هاست خبر ندارد که مردم ایران این شعار را از اعلام برائت قرآن از ابولهب‌ها و ابوجهل‌ها گرفته‌اند و تبری جزو متن دین اسلام محسوب می‌شود.

وی خطاب به مذاکره‌کنندگان ایرانی تصریح کرد: اگر روحیه بسیجی داشته باشید صد نفر امثال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نمی‌توانند کاری بکنند و دشمنانتان هم شکست خواهند خورد.

حاجی صادقی با بیان اینکه بسیجیان پیاده‌نظام دشمنان نمی‌شوند، افزود: بصیرت درس دیگری است که از جریان عاشورا نصیب بسیج شده است؛ آنجا که فتنه وجود دارد بصیرت به کار می‌آید؛ حضرت علی(ع) فتنه را عامل تاریکی معرفی کرده است و بسیجیان هم این ویژگی را دارند که دشمن، توطئه، فتنه و نقشه‌ها را به خوبی می‌شناسند و به موقع هم اقدام می‌کنند و اگر این روحیه وجود نداشت حماسه 9 دی رخ نمی‌داد و بزرگ‌ترین عملیات دشمن موفق می‌شد، هرچند برخی می‌گویند فتنه را فراموش کنیم در حالیکه دشمن در سال 88 به دنبال این بود که از داخل انقلاب اسلامی را نابود کند و در این میان از هنرپیشگی برخی عناصر داخلی هم بهره برد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر شکرگزاری به دلیل نعمت ولایت و نظام اسلامی عنوان داشت: باید به دلیل شخص رهبر معظم انقلاب شکرگزار خداوند باشیم.

وی اضافه کرد: غفلت و بازی خوردن در مقابل دشمن نقطه مقابل بصیرت است؛ چه بسیار کسانی بودند که قربةالی‌الله سربازی دشمن را کردند و به امام حسین (ع) سنگ زدند.

حاجی صادقی با تاکید بر گفتمان استقامت و ولایت به عنوان یگانه راه آسیب‌ناپذیری اصول انقلاب تصریح کرد: بسیجی می‌گوید نرمش قهرمانانه رقیب گفتمان مقاومت نیست بلکه نوعی تاکتیک در قالب مقاومت محسوب می‌شود؛ در برابر دنیای زور و استکبار جز با مقاومت و اقتدار نمی‌توان سخن گفت؛ در دوران اصلاحات برخی خواستند با استکبارگران گفت‌وگو کنند ولی به یاد بیاورند که آنها در مقابل برگ سبز و صلح چه جوابی دادند و ایران را محور شرارت نامیدند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه ایران اهل مذاکره است، افزود: در عین حال بر ارزش‌ها و آرمان‌های خود ایستادگی می‌کنیم؛ بسیجیان می‌دانند که برای پیشرفت باید به نیروهای داخلی امید بست زیرا هر چه به دشمنان ثابت کنیم فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی صلح‌آمیز است آنها باز هم بهانه دیگری می‌آورند چون موجودیت خود را با وجود نظام اسلامی در خطر می‌بینند.

وی گفت: بسیجیان از امام حسین (ع) آموخته‌اند که آخرت‌گرا باشند و شهادت را فوز عظیم بدانند؛ بسیج احیاکننده روحیه مسئولیت‌ در جامعه است؛ ترویج خوبی‌ها و تکلیف‌گرایی از دیگر ویژگی‌های بسیجیان است و در عین حال یأس و انفعال در آنها راه ندارد.

انتهای پیام/78004/ب40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول