اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

غربی‏ها در مذاکرات توهم نداشته باشند/ ایران عقب‏نشینی نمی‏کند

امام جمعه سمنان تأکید کرد: غربی‏ها در مذاکرات ایران و گروه موسوم به 1+5 نباید توهم داشته باشند؛ چرا که ایران از اصول و حقوق خود عقب‏نشینی نمی‏کند.

غربی‏ها در مذاکرات توهم نداشته باشند/ ایران عقب‏نشینی نمی‏کند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‏های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور مردم مؤمن و ولایی سمنان در میعادگاه نماز جمعه این شهر برگزار شد، با اشاره به انجام دور جدید از مذاکرات هسته‏ای جمهوری اسلامی ایران و برخی از کشورهای غربی اظهار کرد: این مذاکرات باید روند منطقی و عقلانی خود را طی کند.

امام جمعه سمنان ادامه داد: همه مردم و مسئولان نظام اسلامی برای تیم مذاکره‏کننده ایرانی با گروه 1+5 آرزوی توفیق و موفقیت کامل دارند؛ اما این بدان معنی نیست که ما از حقوقمان عقب‏نشینی کرده‏ایم.

وی تصریح کرد: رسیدن به نتیجه مطلوب و رفع تحریم‏ها بسیار خوب و اثرگذار است؛ اما همه جهانیان و مردم ایران باید بدانند که هر نتیجه‏ای که این مذاکرات داشته باشد، ما به خوبی به تکلیف خود عمل کرده‏ایم و نظام اسلامی در دنیا روسفید خواهد بود.

امام جمعه سمنان گفت: احساس می‏شود که طرف مقابل یعنی غرب در مذاکرات هسته‏ای با ایران دچار توهم شده است و آنها می‏پندارند که ایران بیش از آنها به این مذاکرات نیاز دارد؛ در صورتی که این‏طور نیست.

شاهچراغی افزود: غربی‏ها، این روزها فکر می‏کنند ما در فشار قرار گرفته‏ایم و تحریم‏های اعمال شده از سوی آنها علیه جمهوری اسلامی ایران اثرگذاری بسیاری داشته و ما دیگر نمی‏توانیم کاری انجام دهیم که پای مذاکرات نشسته‏ایم.

وی تصریح کرد: غرب باید بداند که بر خلاف تصور آنها، تحریم‏ها ایران اسلامی را فلج نکرده است و ما هم‏چنان در موضع قدرت و برتری هستیم و برگ برنده هم در دستان ماست.

امام جمعه سمنان ادامه داد: این طور نیست که غرب فکر کند ما شکست خورده‏ایم و آمده‏ایم تا مذاکره کنیم؛ غرب امروز باید این را بداند که ملت ایران هم‏چنان در موضع خود مصمم هستند و از حقوق هسته‏ای خویش عقب‏ نخواهند نشست.

شاهچراغی اضافه کرد: مردم ایران امروز با جهان غرب اتمام حجت می‏کنند و بر اصول خود پافشاری دارند و می‏خواهند ایران، هسته‏ای شود تا بتوانند آن را در زمینه‏های صلح‏آمیز به‏کار گیرند.

انتهای پیام/2249/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول