اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

بسیج، نگهبان اصلی انقلاب است

امام جمعه آبادان گفت: بسیج یکی از یادگاران ارزشمند امام بزرگوار (ره) است و این نیروی ۲۰ میلیونی از بدو تاسیس تاکنون حافظ اسلام انقلاب بوده است، اگر 35 سال انقلاب با قدرت تداوم داشته است به برکت تفکر و اندیشه بسیجی است.

بسیج، نگهبان اصلی انقلاب است

  حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور امروز در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه آبادان، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا، جایگاه صداقت را در جامعه مهم خواند و اظهار کرد: راستگویی و صداقت زمینه هدایت است و دروغگویی به انسان و زندگی روزمره آسیب فراوان وارد خواهد کرد.

وی با اشاره به آغاز هفته بسیج و دیدار فرماندهان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در این اجتماع عظیم به نکات مهمی اشاره داشتند و فرمودند که بسیج برای ملت ایران و دوستان انقلاب مایه امیدواری، دلگرمی، اعتماد و خرسندی و برای دشمنان انقلاب مایه بیم و هراس است.

*بسیج نگهبان اصلی انقلاب است

امام جمعه آبادان تصریح کرد: بسیج یکی از یادگاران ارزشمند امام بزرگوار (ره) است و این نیروی 20 میلیونی از بدو تاسیس تا کنون حافظ اسلام انقلاب بوده است، اگر 35 سال انقلاب قدرت تداوم داشته است به برکت تفکر و اندیشه بسیجی است.

ابراهیمی‌پور ادامه داد: بسیج فقط مختص کسانی نیست که به واسطه داشتن کارت یا سابقه‌ای، بسیجی نام گرفته‌اند، بسیجی همه آن کسانی هستند که دلسوز انقلاب و خادم مردم هستند.

وی تاکید کرد: بسیج مصداق واقعی اطاعت از خدا، پیامبر، ائمه اطهار ولایت بر حق فقیه است، ایمان و عمل مجاهدان بسیج مایه امیدواری و اعتماد ملت ایران است و از درون این نیروی کار آمد نخبگان بسیاری در زمنیه علم و فن آوری، تکنولوژی خروج یافته‌اند.

خطیب نماز جمعه آبادان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مایه امیدواری بودن بسیج برای ملت ما و اینکه بسیجیان اسباب نا‌امیدی دشمنان انقلاب هستند ابراز داشت: رهبری در جملاتی تقارن هفته بسیج با روزهای اسارت حضرت زینب کبری (س) را زیبا خواندند و فرمودند که همانگونه که زینب نهضت عاشورا را زنده نگه داشت وظیفه بسیجیان ما در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس نیز کمتر از عمل زینب کبری (س) نبوده است.

*فتنه 88 و نقش بسیج در براندازی آن

نماینده ولی فقیه در آبادان افزود: به برکت حضور بسیج، فتنه‌های بسیاری از پایان جنگ تحمیلی تاکنون نقش بر آب شده است و اگر این نیروی کار آمد و انقلابی در آن صحنه‌ها حضور نداشت مشخص نبود که در قضایایی چون فتنه 88 چه حوادثی از سر مردم می‌گذشت.

ابراهیمی‌پور عنوان کرد: در این فتنه ننگین که هزینه‌های بسیاری بر روی دست نظام و مردم گذاشت، آمریکا برنامه ریزی کلانی به وجود آورده بود و از مدت‌ها قبل با تهیه و تدوین دفاتری در گرداگرد ایران، سعی در کسب اطلاعات داشت، همچنین سفارت خانه‌های مستکبر حاضر در تهران برای هدایت فتنه 88 اقدامات زیادی کردند و از همه مهم‌تر استکبار رسانه‌های خود را به طرز عجیبی برای به سرانجام رساندن این فتنه بسیج کرده بود که نمونه بارز آن «bbc فارسی» بود که از شش ماه قبل در این خصوص فعالیت خود را آغاز کرده بود، همه این فتنه‌ها توسط بسیج بیدار و هوشیار ما نقش بر آب شد.

وی با اشاره به بحث‌های مطرح شده مبنی بر رفع حصر سران فتنه اظهار کرد: کسانی که داعیه رفع حصر دارند و افکاری در سر دارند، باید عاشورای 88 را به یاد آورند که چگونه در روز شهادت سالار شهیدان از حضرتش هتک حرمت کرده و خیمه آتش زدند و کف زدند و سوت زدند و شهر را به آشوب کشاندند.

امام جمعه آبادان ادامه داد: باید یزید زمان را شناخت و و تفکر یزیدی را از جامعه برچید، دشمن به دنبال آن است که این اندیشه و تفکر را در جامعه اسلامی حکمفرما کند.

ابراهیمی‌پور در سخنانی رونمایی از موشک پهپاد را توسط فرزندان ملت تبریک گفت و یاد آور شد: رونمایی و ساخت این موشک نشان از آن دارد که در دل تحریم‌ها فرزندان ما دست از کار نشسته و خدمات ارزنده‌ای را در اوج کمبود ارائه می‌کنند.

*در خطر بودن امنیت و استقلال افغانستان

نماینده ولی فقیه در آبادان تاکید کرد: قصه قرارداد ننگین آمریکا و افغانستان را این بار بر سر این ملت مسلمان و مستضعف تحمیل می‌کنند، این‌‌ همان قصه‌ای است که امام بزرگوار در سال 42 در مقابل آن ایستاد و امروز این بازی را بر سر مردم افغانستان پیاده کرده‌اند.

وی افزود: ماندگاری آمریکا در منطقه و جولان نیروهای آن، به مسئله نا‌امنی دامن خواهد زد و جان و مال و ناموس مردم افغانستان را تهدید خواهد کرد و استقلال این کشور را بر باد خواهد داد.

امام جمعه آبادان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 30 شهید حمله تروریستی لبنان ابراز داشت: رژیم آل سعود و رژیم صهیونیستی مطمئنا نقشه‌های خود را بر باد رفته دیده‌اند و یارای مقابله با شیعیان و مسلمانان واقعی را ندارند که دست به چنین اقدامات متوحشانه‌ای می‌زنند.

ابراهیمی‌پور افزود: برای مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران آرزوی توفیق و پیروزی دارم و امیدوارم در این راه محکم ایستاده و حق مردم را دریافت کنند.

*مسئولان همه تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات مردم آبادان بکار گیرند

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر آبادان و ایجاد مشکلات فراوان برای مردم این شهر ابراز داشت: بارندگی‌های اخیر برای مردم شهرستان سبب ایجاد مشکلات فراوانی شد و البته نباید زحمات دستگاه‌ها را در برطرف کردن معضلات به وجود آمده نادیده گرفت.

نماینده ولی فقیه در آبادان اضافه کرد: در بارندگی اخیر ضعف‌های شهرستان آشکار شد و باید مشکلات مردم را به سرعت حل کرد، برخی از بازگو کردن مشکلات در تریبون نماز جمعه بر ما خرده می‌گیرند اما اگر از این مکان مشکلات مردم عنوان نشود پس این کمبود‌ها از کدام محل باید مورد پیگیری قرار گیرد.

امام جمعه آبادان تاکید کرد: متاسفم از کسانی که پایان دوران سازندگی را در آبادان اعلام کردند، در حالی که چالش‌های جدی در خصوص آب، فاضلاب و آب‌های سطحی وجود دارد.

*خوزستان زخمی از جریانات سیاسی

ابراهیمی‌پور یاد آور شد: با کمال تاسف در استان خوزستان و شهر آبادان، جریانات سیاسی به حصر و محکوم کردن یکدیگر روی می‌آورند و این موضوع به ضرر مردم و شهرهاست، باید در این خصوص اتحادی ایجاد شود و در راستای احتیاجات و مشکلات مردم قدم برداشت.

خطیب جمعه آبادان ادامه داد: خانواده‌های ضعیف و محتاج در این بارندگی تا حدود بسیار زیادی آسیب دیدند، در آبادان دردهای زیادی وجود دارد، فقر کم نیست و مشکلات و چالش‌ها تمامی ندارند، چرا در جهت حل معضل آب‌های سطحی تلاشی نمی‌شود تا با هر بارندگی دل مردم به لرزه نیفتد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اعتباری که در خصوص مشکل فاضلاب آبادان در نظر گرفته شده است را سریعا به کار گیرید، آبادان همت بالا و اراده قوی می‌خواهد چرا که 25 سال است مردم صبر کرده‌اند و تحمل می‌کنند، آن انسان شریف و مستضعفی که با هزار سختی جهیزیه‌ای برای دخترش تهیه می‌کندو آن وسایل بر زیر آب می‌رود چه گناهی کرده است. بیائید برای رفع تمام این مشکلات دست در دست هم دهیم.

انتهای پیام/72013/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول