اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

فتنه‌گران 88 صلاحیت پذیرش در هیچ مسئولیتی را ندارند

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: دولت و مسئولان بدانند افرادی که در فتنه 88 حتی کوچک‌ترین سهمی داشته‌اند صلاحیت پذیرش در هیچ مسئولیتی را در نظام اسلامی ندارند.

فتنه‌گران 88 صلاحیت پذیرش در هیچ مسئولیتی  را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامی‌داشت سالروز تشکیل بسیج و یاد و خاطره شهدای بسیجی در سخنانی اظهار داشت: هفته بسیج در حقیقت فرصت و بهانه‌ای برای زنده نگاه داشتن ارزش‌ها و روح بسیجی در میان آحاد ملت به ویژه در جوانان پرشور است.

وی افزود: بسیج به فرموده مقام معظم رهبری یکی از آیات قدرت الهی بود که خدای متعال به بنده صالح خود حضرت امام(ره) عطا کرد.

امام جمعه کازرون وجود بسیج را یکی از معجزات در انقلاب اسلامی و تدابیر امام راحل(ره) توصیف کرد و گفت: امام(ره) با به وجود آوردن این نهاد مقدس توانست انقلاب را به بدنه جامعه و مردم متصل و انقلاب را برای همیشه تاریخ بیمه کند.

خرسند، بسیج را مکتب مجاهدت و اخلاص و مجموعه دینی پایبند به احکام الهی و حسنه اسلامی بیان کرد و گفت: این نهاد مقدس باید در هر حال آمادگی اقدام و پیشروی در تمام صحنه‌ها، مکان‌ها و زمان‌ها را داشته باشد.

وی ابراز داشت: بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب که بسیج تنها یک نهاد نظامی به حساب نمی‌آید، بنابراین باید در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حضور فعال داشته باشد.

خطیب نماز جمعه کازرون از سخنان برخی افراد که در بعضی محافل دخالت بسیج را در مسائل سیاسی منع می‌کنند انتقاد کرد و ادامه داد: در هر جایی که بوی حضور دشمن به مشام برسد باید بسیج با اقتدار حضور داشته باشد.

خرسند تصریح کرد: تا زمانی که فرهنگ بسیجی و اتصال آن به ولایت محسوس باشد، دشمنان به ویژه آمریکا و غربی‌ها و بزرگ‌تر از آن نیز به فرموده امام راحل(ره) هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان بسیجی اشاره کرد و ابراز داشت: معظم‌له در این دیدار فرمودند تا زمانی که روحیه دین، عفت، پاکیزگی روحی، علم، نشاط و کار و تلاش در جوانان بسیجی باشد هیچ تردیدی نیست که این نظام آینده درخشانی دارد و متعلق به آنان است.

امام جمعه کازرون خصوصیات استکبار را بنا به فرموده مقام معظم رهبری خودبرتربینی، دخالت در امور دیگر کشورها، جنایت علیه ملت‌ها، زورگویی و حق‌ناپذیری و ضایع کردن حقوق دیگران برشمرد و افزود: نمونه بارز این خصوصیات امروزه در مذاکرات هسته‌ای قابل مشاهده است که چگونه به هیچ صورت حاضر به حق‌پذیری نیستند.

خرسند در بخش دیگر سخنان خود به حوادث تلخ در فتنه 88 اشاره کرد و گفت: در آن زمان برخی به اسم خط امام بودن زمینه را به بهانه انتخابات برای اراذل و اوباش بهائی و سلطنت‌طلب‌ها فراهم کردند تا بتوانند در این فضا به حرمت‌شکنی عزای امام حسین(ع) بپردازند.

وی اذعان داشت: هم اکنون برخی با استفاده از فضای به وجود آمده در کشور به دنبال تبرئه سران فتنه هستند و به خیال خودشان ملت ارتکاب جرم‌های آنان را فراموش کرده است.

امام جمعه کازرون گفت: کسی که دشمنان و به ویژه نخست وزیر پلید صهیونیستی از آنان تعریف و تمجید می‌کند قابل اعتماد نیست و تا زمانی که در تریبون نظام اظهار ندامت و توبه نکنند ملت خیانت آنان را فراموش نمی‌کند.

خرسند از مسئولان و دولت خواست به سپردن مسئولیت‌ها به کسانی که در فتنه 88 حتی کوچک‌ترین سهمی داشته‌اند خودداری کند چراکه سپردن مسئولیت به این‌گونه افراد از لحاظ قانونی و شرعی حرام است.

خطیب نماز جمعه کازرون در پایان خطبه دوم از شهرداری و راهنمایی و رانندگی این شهر خواست هرچه سریع تر در مورد معضل سد معبر دست‌فروشان در میدان شهدا و خیابان ابوذر کازرون اقدام کرده و محلی را برای کسب و کار آنان در نظر گیرند.

انتهای پیام/2448/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول