اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

مذاکرات با رعایت اصول و هنرمندانه باشد

امام جمعه باشت گفت: باید در مذاکرات هسته‌ای با هنرمندی از اصول خود دفاع کنیم.

مذاکرات با رعایت اصول و هنرمندانه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و توجه به اوامر و دستورات الهی گفت: یکی از بهترین راه‌ها و ابزارهای استحکام ایمان هر فرد توسل به اهل‌بیت پیامبر اکرم (ص) است به خصوص در ایام ماه محرم ماه سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) که فرصت بسیار خوبی برای حرکت کردن در مسیر متقی شدن و قرار گیری در زمره مومنین است.

وی در بحث گناه‌شناسی به بحث پوشش‌های حرام در اسلام اشاره کرد و افزود: پوشیدن طلا برای مردان و پوشیدن لباس‌هایی که فرد را شبیه به کفار سازد از نوع پوششی هستند که در اسلام پوشیدن آن به شدت منع شده است.

امام جمعه باشت در ادامه به تشریح این گناهان برای نمازگزاران پرداخت و در این خصوص اظهار داشت: همان‌گونه که در روایات از ائمه (ع) بارها آمده است استفاده هرگونه لباس و یا پوشش طلا‌باف بر مردان حرام و نماز را باطل می‌کند.

خطیب جمعه باشت در ادامه سخنان خود در بحث گنا‌ه‌شناسی به موضوع لباس‌های نامناسب پرداخت و خاطرنشان کرد: هر فرد باید شان خود را در جامعه شناخته و بر اساس شان خود لباس بپوشد و مبادا با استفاده از این لباس خود را انگشت‌نمای مردم سازد و توجه نامحرمان را به خود جلب کند چراکه این زمینه‌ برای انجام گناهان بزرگ‌تر را فراهم می‌سازد.

وی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته از فرمانده سپاه ناحیه شهرستان باشت که در این ایام با برنامه‌ریزی در سطح شهرستان اقدامات خوبی را در راستای بزرگداشت هفته بسیج انجام داده و در طی چند روز آینده نیز برنامه‌های مختلف و موثری را تدارک دیده‌اند، تقدیر به عمل آورد.

عبودی در ادامه سخنان خود به مناسبت پنجم آذر ماه سالروز بسیج مستضعفین اشاره کرد و گفت: تشکیل سازمان بسیج مستضعفین یک ابتکار بسیار ارزشمند و هوشمندانه بود که به دستور معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) صورت گرفت و هم‌اکنون شاهد عظمت و اقتدار این نهاد مردمی در سطح جامعه در تمامی عرصه‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: نیروی بسیج مردمی کشور سوریه که در واقع نجات بخش ملت سوریه در برابر جنگ با استکبار بوده نیز نشات گرفته از اقتدار بسیج ایران اسلامی است.

امام جمعه باشت در سخنان خود در خطبه دوم به تجمع 50 هزار نفری بسیجیان سراسر کشور پرداخت و اظهار داشت: اصل تجمع بزرگ 50 هزار بسیجی برای دیدار با مقام معظم رهبری برای ملت‌های جهان پیغامی بزرگ بود که بدانند ملت ایران همواره حامی و پیرو ولایت فقیه هستند و در برابر استکبار جهانی هرگز قدمی عقب‌نشینی نخواهند کرد.

وی با تاکید بر این موضوع که مذاکرات ژنو نیز باید با رعایت نرمش قهرمانانه پیش برود، گفت: در نرمش قهرمانانه باید بر تمامی اصول ایستادگی کرده و حتی از یک اصل نباید غافل شد و نباید قدمی در این مسیر عقب رفت.

امام جمعه باشت به فرمایشات رهبری در ارتباط با بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج مایه اقتدار، عزتمندی و سربلندی ملت ایران اسلامی است.

خطیب جمعه باشت همچنین از تمامی مردم خواست تا با حضور در حلقه‌های صالحین بسیج خود را بیمه کرده و بنیه ایمانی خود را تشکیل و تقویت کنند.

انتهای پیام/82007/م40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول