اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه صومعه‌سرا:

آمریکا نگران قدرتمندی ایران در منطقه است

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه آمریکا نگران قدرتمندی ایران در منطقه است، گفت: دشمنی آمریکا با ایران مسئله هسته‌ای نیست.

آمریکا نگران قدرتمندی ایران در منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی ظهر امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به ضرورت رعایت امانت‌داری در دین اسلام، اظهار کرد: یک مسلمان باید همواره امین و پناه مردم باشد.

وی افزود: مسلمانان امت پیامبر (ص) هستند که خیانت در امانت مغایر با اساس دین اسلام است.

امام جمعه صومعه‌سرا امانت در دین، خرید و فروش، مباحث خانوادگی و اجتماع را از ضروریات اخلاقی اسلام برشمرد و تصریح کرد: امانت‌داری و لزوم رعایت به آن از باورهای دینی و اعتقادی مسلمانان است.

وی به الطاف الهی و مراحل تقرب به خداوند اشاره کرد و یادآور شد: امانت‌داری در دین اسلام به قدری مورد تأکید است که تکرار در خیانت‌ها موجب دوری انسان از لطف و رحمت الهی می‌شود.

صدیقی متذکر شد: زیبایی آدمی در گفتار صادق و رفتار شایسته همراه با امانت‌داری نهفته است.

وی با بیان اینکه قفل ظهور امام زمان (عج) دارای کلید 313 دندانه است، خاطرنشان کرد: یکی از این دندانه‌ها رعایت اصل امانت‌داری مسلمان در دین و اصول دینی است.

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به بارندگی و سیل‌زدگی در برخی مناطق روستایی این شهرستان، گفت: بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر موجب آسیب‌های فراوانی به مردم صومعه‌سرا شده است.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای امدادی و مسئولان صومعه‌سرا برای کمک به سیل‌زدگان، تصریح کرد: این کمک‌رسانی‌ها باید افزایش یابد تا به‌زودی مناطق آسیب‌دیده بازسازی شوند.

صدیقی با تبریک هفته بسیج، یادآور شد: بسیج سبب ثبات و اقتدار نظام است و اجتماع بیش از 50 هزار نفری بسیجیان در محضر مقام معظم رهبری یک اقدام بسیار معنادار و تاثیر‌گذار بود.

وی به ادامه مذاکرات هسته‌ای گروه 1+5 در ژنو اشاره کرد و یادآور شد: مذاکرات هسته‌ای ایران تنها یک بهانه برای دولتمردان آمریکایی است.

خطیب جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه آمریکا نگران قدرتمندی ایران در منطقه است، متذکر شد: دشمنی آمریکا با ایران مسئله هسته‌ای نیست.

وی با اشاره به اینکه این دشمنی‌ها از اول انقلاب تاکنون وجود داشته است، تصریح کرد: در آن زمان نیز ایران دارای انرژی هسته‌ای نبود.

صدیق مشکل اصلی وحشت آمریکا از ایران را تنها پیشرفت و قدرتمندی کشورمان در تمام عرصه‌های علمی، تکنولوژی و نظامی ذکر کرد.

وی به واقعه بمب‌گذاری در کنار ساختمان سفارت ایران در بیروت اشاره کرد و متذکر شد: دشمن بداند و آگاه باشد که این اتفاق‌ها تأثیری در اعتقادهای ملی ما ندارد و ملت ایران همان پیروان اباعبدالله‌الحسین (ع) هستند.

انتهای پیام/84003/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول