اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

جوانان بسیجی باید زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشند

امام جمعه ملایر بر زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) با تقویت فرهنگ بسیجی در جامعه تاکید کرد.

جوانان بسیجی باید زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سید رضا فاضلیان ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش مردم به تقوای الهی گفت: تقوا انسان را از خطاها و مشکلات دور می‌کند و هرکس راه تقوای الهی را پیش گیرد به رستگاری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه هرکس مشتاق بهشت است باید در کارهای نیک از دیگران پیشی بگیرد، افزود: از جمله کارهای نیکی که انسان را به بهشت نزدیک می‌کند، خمس و زکات، کمک به فقرا، شرکت در نماز جمعه، صله رحم، انجام واجبات، دوری از محرمات و شهوات و ... است.

خطیب جمعه ملایر تصریح کرد: امروز وظیفه همه مسلمانان و مومنان پناه بردن به معنویت در برابر وسوسه‌های شیطان است چراکه شیطان‌صفتان از هر فرصتی برای ضربه زدن به اسلام استفاده می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج شجره طیبه و درخت پر برکتی است که باید رونق و گسترش پیدا کند.

فاضلیان اظهار داشت: بسیج مختص زمان ما نیست و یک کلمه معنوی است که از ابتدای صدر اسلام وجود داشته و در واقع کار برای خدا با اخلاص بوده است.

وی با بیان اینکه جوانان صدر اسلام نیز با حرکات خود همواره بسیجی بودن را به معنای واقعی داشته‌اند، ادامه داد: خداوند این امر را از همه خواسته که ما در مقابل دشمن و زورگویان در هر زمان و مکان ایستادگی کنیم.

امام جمعه ملایر عنوان کرد: بسیج مکتب مجاهدین معنوی است که در سال 1358 فرمان تشکیل آن به دستور امام خمینی داده شد.

وی یادآور شد: امام خمینی دستور تشکیل بسیج 20 میلیونی را صادر کرد تا انقلاب اسلامی در برابر همه توطئه‌های دشمن بیمه شود.

فاضلیان با اشاره به اینکه امام با تدبیر و حکمت الهی خود دسیسه‌های دشمن را پیش‌بینی کرده بود، اظهار داشت: ایشان می‌دانست که با تشکیل بسیج و تقویت جوانان به سمت و سوی این شجره طیبه انقلاب اسلامی برای همیشه بیمه خواهد شد.

وی به برکات معنوی بسیج اشاره کرد و گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بسیج آثار زیادی را در کشور داشته است.

امام جمعه ملایر آثار اجتماعی، علمی، دستیابی به انرژی هسته‌ای و اخلاق‌مداری و دین‌داری را از جمله برکات بسیج برشمرد و افزود: در زمان جنگ تحمیلی این بسیجیان بودند که توانستند با اخلاص و توکل به خدا در مقابل دشمن بایستند.

وی با اشاره به اینکه بسیج مکتبی است که از امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به یادگار مانده است، گفت: امروز بسیجیان باید با تاسی از سید و سالار شهیدان و یاران وفادارشان همواره اخلاق اسلامی را در خود تقویت کنند.

فاضلیان گفت: بسیجیان امروز وظیفه دارند با احیای امر به معروف و نهی از منکر و اخلاق‌مداری زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشند و به عنوان یک الگو در جامعه مطرح شوند.

وی عنوان کرد: پاسداری از دین و قرآن و همچنین دفاع از ارزش‌ها یکی از مهم‌ترین وظایف بسیجیان است.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: هفته بسیج فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه است و باید از این فرصت برای تبیین بسیج در جامعه استفاده شود.

وی افزود: اگر پایه‌های بسیج در کشور بیشتر تقویت شود و بسیج که امروز مستحکم‌ترین پایگاه انقلاب است، رشد یابد هیچ دشمن متجاوزی جرات تعدی به کشورمان را نخواهد داشت.

فاضلیان خاطرنشان کرد: امروز مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمن به برکت داشتن روحیه بسیجی در بین مردم است و باید این روحیه همچنان حفظ و تقویت شود.

انتهای پیام/89013/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول