اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان خبر داد

برگزاری 1140 برنامه به مناسبت هفته بسیج در خوزستان

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت:‌به مناسبت هفته بسیج یک‌هزار و ۱۴۴ برنامه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و افتتاح پروژه را در دستور کار داریم.

برگزاری 1140 برنامه به مناسبت هفته بسیج در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن شاهوارپور در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: بسیج باید به عنوان یک نهاد عام و نه خاص مطرح گردد و نباید بسیج را در حصار قرار داد.

وی بیان کرد: بسیجی تنها در پایگاه‌های مقاومت نیست بلکه هر کسی که نگاه و تفکر بسیجی دارد، بسیجی محسوب می‌شود.

شاهوارپور گفت: ما باید به سمت شکستن حصارهایی که در اطراف بسیج وجود دارد حرکت کنیم و این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تأکید داشته‌اند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه روز اول هفته بسیج با عنوان ایثار و شهادت نامگذاری شده است،‌افزود: روز دوم این هفته به عنوان روز ولایت و انتظار و همچنین روز سوم نیز به نام روز خلاقیت و پیشرفت نامگذاری شده است.

وی روز چهارم این هفته را روز سازندگی و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت:‌ روز پنجم هفته بسیج به نام خانواده و سطح زندگی و روز ششم این هفته روی استکبارستیزی و بیداری اسلامی نامگذاری شده است، همچنین هفتمین روز هفته بسیج به عنوان روز امر به معروف و نهی از منکر تلقی شده است.

شاهوارپور در ادامه به مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و گفت:‌ افتتاح 101 سوله ورزشی به مساحت 50 هزار مترمربع در شهرهای مختلف استان، دیدار با خانواده‌های شهدا، مسابقات ورزشی، تیراندازی، دیدار با علمای استان، سخنرانی فرماندهان بسیج در نماز جمعه و کوه‌پیمایی خواهران در شهرستان شوشتر از برنامه‌های مهم این هفته محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین راه‌اندازی 109 ایستگاه صلواتی، همایش ائمه جمعه و جماعت، بلیت رایگان در درمانگاه‌های سپاه، نمایش خیابانی و سالنی، نمایشگاه یاد یاران، جشنواره وبلاگ‌نویسی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه حجاب و عفاف و به صدا درآوردن زنگ استکبارستیزی از دیگر برنامه‌های مدنظر در هفته بسیج هستند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با اشاره به سخنان رهبری در همایش 50 هزار نفری فرماندهان بسیج گفت: بسیج حصار نمی‌شناسد و حصارکشی برای بسیج ممنوع است. از دید رهبر معظم انقلاب اسلامی هر کس که آرمان‌ها و ارزش‌ها و تفکرات بسیجی را قبول داشته باشد یک بسیجی محسوب می‌شود.

وی به نقش بسیج در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: نهاد بسیج در کنار نیروهای مسلح نقش تعیین‌کننده‌ای در پیروزی رزمندگان اسلام داشتند و امروز بسیج سازندگی نقش بسیار مهمی بر عهده دارد.

شاهوارپور عنوان کرد: بسیج در خدمات‌رسانی به مردم و کارهای عام‌المنفعه نقش مهمی داشته است که در این خصوص می‌توان به افتتاح 49 پروژه محرومیت‌زدایی، ساخت مدرسه و توسعه راه‌ها در طول یک سال اخیر توسط بسیج سازندگی اشاره کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان به اعزام تیم‌های پزشکی به روستاها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تیم‌های پزشکی ما 6 هزار نفر را در روستاها ویزیت کردند.

وی ادامه داد: در راستای اقتصاد مقاومتی، توسعه تولیدات خانگی و اشتغالزایی همچون پرورش مرغ خانگی، شیلات و تولید عسل اقدامات خوبی توسط بسیج صورت گرفته است.

شاهوارپور افزود: در بعد فرهنگی با برگزاری یادواره‌های شهدا در استان، مقابله با جنگ نرم از طریق برگزاری همایش‌های بصیرتی و کلاس‌های اطلاع‌رسانی اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان به توسعه حلقه‌های صالحین در استان اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون 15 هزار حلقه صالحین فعال در سطح استان مشغول هستند.

وی در خصوص فعالیت‌های هنری نهاد بسیج عنوان کرد: تقویت هنرمندان استانی و توسعه آثار آنها از طریق برگزاری نمایش‌های زنده و مستند برای راهیان نور از برنامه‌های هنری بسیج به شمار می‌رود.

شاهوارپور در خصوص بسیج پزشکان افزود: در یک سال اخیر 26 مرتبه پزشکان متخصص استان را به منطقه هویزه اعزام کردیم که درمان رایگان انجام دادند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان در پایان گفت:‌امروز باید شاهد ارتش چند میلیونی به جای ارتش 20 میلیون بسیج باشیم چرا که جمعیت ایران به مراتب بیش از سال‌های گذشته می‌باشد.

انتهای پیام/72015/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول