اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابلسر:

حضور مسئولان شهرستانی در نماز جمعه کمرنگ است

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه حضور مسئولان شهرستان در نماز جمعه کمرنگ است، گفت: برخی از مسئولان حتی یک‌بار هم در نماز جمعه بابلسر شرکت نکردند.

حضور مسئولان شهرستانی در نماز جمعه کمرنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر طلابیان ظهر امروز در جلسه شورای اداری و مراسم تودیع و معارفه امام جمعه هادی‌شهر اظهار داشت: در فضیلت نماز جمعه همین بس که سوره‌ای در قرآن صراحتا مومنان را به حضور در نماز جمعه دعوت فرموده است.

وی افزود: خداوند خطاب به مومنان در این سوره عرض کرده هنگامی که صدای موذن بلند شد و دعوت به نماز شدی باید تمام کارهایت را رها و برای انجام این واجب الهی حاضر شوید.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه کوتاهی در اعمال نماز جمعه با هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفته نیست، تصریح کرد: خداوند متعال خطابش به مومنان این‌چنین است مگر اینکه مومن نباشیم.

طلابیان ظرفیت نماز جمعه را ظرفیت عظیمی برشمرد و اذعان داشت: پایداری از فرهنگ اسلام و تعالیم معنوی، ارشاد و هدایت مردم، سنگر مبارزه با تهاجم فرهنگی، تحکیم وحدت و وفاق ملی، ایجاد رابطه تعاملی و متقابل میان مردم و حکومت، بسیج ملی و ترویج روحیه وفاق ملی از جمله ظرفیت‌های حاکم بر برقراری نماز جمعه است.

خطیب جمعه بابلسر کارکرد نماز جمعه را کارکردی عبادی معنوی برشمرد و افزود: کارکرد سیاسی و مدیریت بحران، فرهنگ‌سازی و مدیریت اجتماعی، هدایت افکار عمومی به سوی ارزش‌های اسلامی و آموزشی از جمله کارکردهای دیگر برپایی نماز جمعه است.

وی با بیان اینکه هر کس بدون دلیل سه هفته متوالی در نماز جمعه شرکت نکند بر قلبش مهر نفاق می‌زنند تصریح کرد: این نشان از کارکرد عظیم و جایگاه با عظمت نماز جمعه دارد.

امام جمعه بابلسر ثواب شرکت در نماز جمعه را همپای ثواب حج دانست و عنوان کرد: امام راحل به دلیل ظرفیت و کارکردی نماز جمعه فرمودند آن را در راس امور خود قرار دهید.

 طلابیان تصریح کرد: ائمه جمعه موظفند ضمن اینکه خود تقوا را رعایت می‌کنند در خطبه‌های خود اولین چیزی را که تاکید می‌کنند تقوا باشد.

وی با بیان اینکه کمتر مسئولان شهرستان در نماز جمعه شرکت می‌کنند عنوان کرد: برخی از مسئولان حتی یک‌بار هم در نماز جمعه شرکت نکردند.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه برخی مسئولان برای عدم حضور خود دلایلی می‌آورند که به هیچ وجه قابل قبول نیست گفت: اگر نماز در بین مسئولان جا بیافتد در بین مردم هم جا می‌افتد.

انتهای پیام/86010/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول