اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

تهمت جنگ‌طلبی ایران از دهان نجس رژیم صهیونیستی درآمده است

امام جمعه شهر آبیک گفت: تهمت جنگ‌طلبی ایران و ایجاد ناامنی در دنیا از سوی نظام اسلامی، از دهان نجس و زبان ناقص رژیم صهیونیستی در آمده و شنیده شده است.

تهمت جنگ‌طلبی ایران از دهان نجس رژیم صهیونیستی درآمده است

 به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر اظهار داشت: نظام سلطه به ویژه آمریکا که فهمیده تحریم‌ها علیه ایران کارساز نبوده و اثر نداشته، لفظ تهدید نظامی را به کار می‌برد و اذعان می‌کند که گزینه نظامی روی میز است.

وی افزود: منظور از«نرمش قهرمانانه» که مقام معظم رهبری بیان فرمودند به معنای عقب‌نشینی از موضع کشور نیست بلکه به معنای پیشروی و دست نکشیدن از آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

خطیب جمعه شهر آبیک ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی با عزت و سرافرازی در دنیا سرش را بلند کرده و چشم مردم دنیا به ویژه دشمنان نظام را درآورده است.

موسوی اضافه کرد: دشمن هیچ گاه از انقلاب اسلامی دست بر نمی‌دارد تا زمانی که مأیوس شود بنابر این ملت ایران با قوت هرچه تمام‌تر در برابر دشمنان اسلام و نظام ایستاده و مقاومت و مبارزه می‌کند.

بسیج برای دوستان نظام امیدآفرین و برای دشمنان بیم‌آفرین است

موسوی با تبریک و گرامیداشت هفته بسیج، با بیان اینکه بسیج برای دوستان نظام امیدآفرین و برای دشمنان بیم‌آفرین است، تصریح کرد: دوستداران بسیج به این شجره طیبه دل بستند و از آن توقعات فراوانی دارند ولی دشمنان از وجود بسیج همواره در ترس و واهمه قرار دارند.

وی افزود: بسیجیان پیش از جنگ تحمیلی، در دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از دفاع مقدس امتحان‌ها و آزمایش‌های خود را با صداقت، طهارت و پاکی به نحو احسن انجام و پس داده و موفق نیز عمل کرده است.

امام جمعه شهر آبیک اذعان داشت: عزت و اقتدار انقلاب اسلامی نشأت گرفته از بسیج و حضور متن مردم در عرصه و فعالیت‌های اساسی است که با استمرار این روند، پیروزی و پیشرفت قطعی است.

موسوی اضافه کرد: اگر فردی در جامعه ارزش‌ها، آرمان‌ها و اهداف متعالی ملی و مذهبی را قبول داشته باشد، بسیجی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: این فرمایش مقام معظم رهبری که «کلید طلایی حل مشکلات کشور به دست بسیج داده شده است» تعریف بلند و معنایی والا از وجود بسیج است.

خطیب جمعه شهر آبیک گفت: بسیجیان با رشادت، شجاعت و در بی‌نام و نشانی خدمات خود را به کشور عرضه می‌کنند و به دنبال شهرت و نام نیستند اما چه بخواهند و چه نخواهند خداوند متعال به آنان شهرت و عزت خواهد بخشید.

موسوی با اشاره به تعریف و تمجید‌های امام راحل در خصوص بسیج و جایگاه رفیعش در جامعه افزود: به فرمایش امام راحل، بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند.

وی با اشاره به پیشرفت چشمگیر صنایع دفاعی کشور و ساخت پهپادهای مختلف به ویژه ابابیل، صاعقه، شاهد، هازم، صاعقه و مهاجر ادامه داد: این پهپادها و پرنده‌ها تا مدت‌ها پیش، در انحصار قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا بود ولی با همت و تلاش متخصصان و دانشمندان ایرانی در عرصه صنایع دفاعی، در حال حاضر شاهد فناوری چشمگیری در این زمینه هستیم که این امر، امید و نوری در دل ملت ایران، مسلمانان دنیا و مستضعفان جهان ایجاد کرده است.

یاد خدا به تکامل انسان کمک می‌کند

موسوی، در بخش دیگری از خطبه‌ها با تاکید بر تحصیل تقوا و تهذیب نفس از سوی نمازگزاران خاطرنشان کرد: به یاد خدای متعال بودن، به یاد مرگ و عالم برزخ و سئوال نکیر و منکر بودن و عذاب قبر به رشد و تکامل انسان کمک‌ می‌کند.

وی بهترین عمل در زندگی انسان را ایمان به خدا، صله رحم و امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و تصریح کرد: انسان باید از شرک به خدای بزرگ، قطع رحم و امر به منکر و نهی از معروف دوری کند چراکه  طبق روایات وارده، بد‌ترین اعمال محسوب می‌شود.

امام جمعه شهر آبیک گفت: به فرمایش امام علی (ع) کسانی که تقوای الهی را رعایت کنند، گروه گروه به سوی بهشت سوق داده می‌شوند و مورد سرزنش و مذمت قرار نمی‌گیرند.

موسوی افزود: سعادت، رستگاری و عاقبت به خیری انسان تنها در سایه تقوا و پرهیزکاری تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/77006/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول