اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

فقر علمی و فرهنگی بدترین نوع فقر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از فقر علمی و فرهنگی به عنوان بدترین نوع فقر یاد کرد و گفت: ریشه‎کن شدن فقر فرهنگی و علمی باید در دستور کار قرار بگیرد.

فقر علمی و فرهنگی بدترین نوع فقر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری ظهر امروز در آیین تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی گلستان که در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار شد، اظهار داشت: مشارکت خیرین در مدرسه‎سازی نشان می‎دهد که مردم در راستای ریشه‎کن کردن فقر فرهنگی و علمی پای کار هستند.

وی نسبت به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و افزود: باید با استفاده از شیوه‎های نو و تاثیرگذار نسبت به ارتقای مطالعه مفید در جامعه گام برداریم.

نمایشگاه مطالعه مفید برای نخستین بار در گلستان راه‎اندازی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص برگزاری نمایشگاه مطالعه مفید در گرگان تصریح کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار در گلستان شکل گرفت که غایت و مقصد آن، ترغیب افراد در مسیر کارهای بهتر و اساسی‎تر بوده است.

منتظری اظهار داشت: ایرانیان باید در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه گوی سبقت را از دیگران بربایند و از تحولات به وجود آمده خیلی خوشحال نباشند چراکه کمتر ملتی از چنین پیشینه و سابقه فرهنگی برخوردار است.

وی افزود: ایرانیان قبل از اسلام با نخستین کتابی که آشنا شدند اوستا بود که یکی از فصل‎های این کتاب به عنوان پندنامه همگان را به فرهنگ‎مداری و ارتقای سطح دانش و بینش فرا می‎خواند.

فرهنگ اساس رشد و بالندگی محسوب می‎شود / کتاب و مطالعه رکن اساسی فرهنگ‌سازی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: فرهنگ در زمره محدود الفاظ و کلماتی است که معمولاً بار منفی به انسان متبادر نمی‎کند اگر ریشه فرهنگ را جست‎وجو کنیم از آن معنای شکوه، عظمت، پرکشیدن، رشد و بالندگی برمی‎خیزد.

منتظری اساس یک جامعه را در فرهنگ آن خواند و گفت: حتی اگر کسی در یک جامعه‎ای معنای فرهنگ را نداند نسبت به قرار گرفتن تنها واژه «با» یا «بی» در ابتدای کلمه فرهنگ واکنش نشان می‎دهد اگر به فردی بی‎فرهنگ گفته شود گویی تمام جسارت‎های عالم به وی روا داشته شده است و در مقابل، اگر فرد به واژه بافرهنگ ملقب شود احساس بزرگی به وی دست خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ اساس رشد و بالندگی محسوب می‎شود، اظهار داشت: رکن اساسی فرهنگ‌سازی از طریق کتاب و مطالعه محقق می‎شود.

بدون مطالعه مفید نمی‎توان به خردمندی دست یافت / ضرورت سبک زندگی اسلامی در جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان دومین کتاب آموزشی، پرورشی و فرهنگی ایرانیان را قرآن یاد کرد و اظهار داشت: کتاب قرآن یک معجزه الهی است که به عالمان، خردمندان و فرهیختگان برتری بخشیده است، بدون مطالعه مفید نمی‎توان به خردمندی دست یافت.

منتظری بر ضرورت سبک زندگی اسلامی تاکید کرد و گفت: در سبک زندگی اسلامی باید بنگریم قدر و قیمت علم و دانش انسان‎های عالم و فرهیخته در واقعه کربلا کجاست بنابراین اگر واقعه عاشورا را 100 صفحه زندگی برشماریم اکثر این واقعه محدود به 20 صفحه آخر آن شده است گرچه اوج زندگی سیدالشهدا(ع) در این نقطه متمرکز شده اما نباید از 80 صفحه دیگر آن غفلت کرد.

انتهای پیام/83001/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول