اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان البرز اعلام کرد

استقبال شهروندان البرز از طرح محسنین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: اجرای طرح محسنین که مربوط به حمایت از فرزندان نیازمند بوده، از سوی مردم استان البرز با استقبال بسیار خوبی همراه شده است.

استقبال شهروندان البرز از طرح محسنین

علی سالارکیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: حمایت از اقشار نیازمند و خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی به طور قطع توسط یک و یا چند نهاد و سازمان محقق نمی‌شود و باید همه مردم در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل کمیته امداد در سراسر کشور و به تبع آن در استان البرز طرح‌های فرهنگی متعددی برای جلب مشارکت بیشتر مردم خیر و نوع‌دوست تدوین و اجرا کرده که خوشبختانه در این زمینه نیز کمیته امداد موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است.

سالارکیا بیان داشت: یکی از این کارها مربوط به طرح محسنین است که هدف از آن جلب مشارکت شهروندان در حمایت از فرزندان خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش امداد است.

وی ادامه داد: بحث مربوط به حمایت از فرزندان نیازمند به ویژه ایتام از جمله مباحثی است که همواره در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته و پیامبر گرامی و معظم اسلام (ص) و ائمه اطهار بارها در این زمینه رهنمودهای ارزشمندی را بیان داشته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز افزود: در فرهنگ دینی و ایرانی حمایت از ایتام و فرزندان جایگاه مهم و ارزشمندی دارد و طرح محسنین در جهت ترویج بیشتر این فرهنگ و اقدام خداپسندانه طراحی و اجرا می‌شود.

سالارکیا در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه چه اقداماتی در راستای اجرای این طرح در استان البرز انجام شده است؟ گفت: طی سال‌های اخیر که طرح محسنین در البرز اجرایی شد، مردم استقبال بسیار خوبی از این اقدام داشتند.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح فوق مردم با مراجعه به امداد و اعلام آمادگی خود سرپرستی یک و یا چند فرزند از خانواده‌های نیازمند و محروم تحت پوشش امداد که اکثر آنها جزو ایتام هستند را بر عهده می‌گیرند.

سالارکیا گفت: خیرینی که در طرح محسنین مشارکت دارند، متعهد می‌شوند که ماهانه مبلغی را به حساب‌های ویژه واریز و این مبالغ بدون دخل و تصرف کمیته امداد به صورت مستقیم به فرزندان تحت پوشش پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 5 هزار نفر از خیرین البرز در طرح محسنین مشارکت داشته و هر کدام یک و یا چند فرزند را در قالب این طرح به سرپرستی گرفته‌اند.

سالارکیا در پایان تاکید کرد: اگر چه مشارکت بسیار خوبی مردم استان البرز از این طرح داشته‌اند، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و تحقق تمام اهداف مورد نظر باید تلاش بیشتری صورت گرفته و در این میان نیازمند فرهنگ‌سازی برای ترویج این فرهنگ خداپسندانه هستیم.

انتهای پیام/2302/خ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول