اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

حادثه تروریستی لبنان جنایت بی‌شرمانه صهیونیسم است

امام جمعه دهدشت با محکوم کردن حادثه تروریستی در لبنان، این اقدام وقیحانه را جنایت بی‌شرمانه صهیونیسم دانست.

حادثه تروریستی لبنان جنایت بی‌شرمانه صهیونیسم است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: انسان متقی هم در دنیا و هم در آخرت سرافراز است.

امام جمعه دهدشت به تشریح ضرورت نصب امامت و ائمه اطهار پرداخت و تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) در طول 23 سال دوران نبوتش فرصت تبیین تفاسیر همه احکام اسلام را نیافت و برخی احکام نیز در زمان ایشان موجودیت پیدا نکرده بود.

حسینی در ادامه ابراز داشت: لازم بود بعد از پیامبر کسی که فکر و اندیشه‌اش الهی بوده و انسان معصومی است، مسائل و احکام را برای مردم جامعه بیان کند.

خطیب جمعه دهدشت به‌وجود آمدن فرقه‌های متعدد بعد از رحلت پیامبر را دلیل دیگر نصب امامت دانست و افزود: شیعه و برادران اهل سنت در مباحث فقهی اختلاف‌نظرهای مختلفی داشتند.

حسینی در سومین تحلیل خود از ضرورت نصب امامت رواج بازار جعل احادیث بعد از رحلت نبی مکرم اسلام را ضرورت دیگر این مسئله عنوان کرد.

امام جمعه دهدشت در خطبه دوم نماز جمعه دهدشت در بخش اول خطبه دوم به تبیین سخنان حکیمانه رهبر انقلاب در جمع بسیجیان پرداخت و با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه «در جنگ سیاسی، نظامی اقتصادی و در هر جایی که صحنه زورآزمایی است باید در مقابل دشمن ایستاد»، تصریح کرد: امروز ما در حال جنگ با جهان غرب هستیم.

حسینی تاریخچه جنگ میان مؤمنین و کفار را از زمان پیامبران گذشته تا به امروز خواند و گفت: مخالفت دنیای غرب با ایران اسلامی به خاطر پایبندی ما به ارزش‌های دین و اسلام است و مسئله انرژی هسته‌ای بهانه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر ما حتی تأسیسات هسته ای را به آنها بدهیم دست از دشمنی با ما برنخواهند داشت.

حسینی مذاکرات هسته‌ای در ژنو را متذکر و تأکید کرد: برخی فکر کردند ما دست از اموال و آرمان‌های خود در این مذاکرات بر می‌داریم در صورتی‌ که معنای نرمش قهرمانانه کوتاه آمدن از حق و حقوق کشورمان نیست.

امام جمعه دهدشت، تمدن اسلامی را پیشانی نظام ما دانست و افزود: هدف ایران ایجاد فرهنگ و تمدن اسلامی در دنیاست.

حسینی با بیان اینکه شعار ما «مرگ بر استکبار، مرگ بر شرارت و زورگویی» است، ادامه داد: با استکبار مخالف هستیم و هیچ دشمنی با ملت نداریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با اشاره به نمونه‌های شاخص استکبار از منظر رهبر انقلاب، به تشریح شاخص خودبرتربینی استکبار پرداخت و گفت: آمریکا از زمانی که دید ایران اسلامی خود را کشوری متمدن می‌داند و می‌تواند استقلال داشته باشد به مخالفت با ما برخواست و برای کشور مقتدر و متمدن ایران شایسته نیست نوکر دست نشانده آمریکا باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا با اصل انرژی هسته‌ای ما مخالفت می‌کند در صورتی‌که می‌داند فتوای رهبری ما حق مسلم دانستن ایران از انرژی هسته‌ای است.

وی با تشریح جنایات آمریکا در تاریخ بشری بیان داشت: تا زمانی که دست از جنایت و قلدری خود بر ندارد، هیچ انسان آزاده‌ای به خود اجازه نمی‌دهد با آمریکا کنار بیاید.

امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از خطبه انفجار تروریستی جلوی سفارت کشورمان در لبنان را یادآور شد و با تسلیت شهادت رایزن فرهنگی ایران و تعدادی از انسان‌های بی‌گناه، این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

حسینی این فاجعه شوم و بی شرمانه را کار صهیونیست جنایتکار دانست و افزود: امیدواریم روزی برسد که چهره ننگین عوامل این جنایت زیر خاک مدفون شود.

خطیب جمعه دهدشت در ادامه، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در سال 58 به فرمان امام خمینی(ره) را یادآور شد و تصریح کرد: بسیج اقتدا به عاشورائیان است و بسیجی با تمام وجود همواره خود را آماده دفاع از نظام، انقلاب و اسلام می‌داند.

حسینی شاخص بسیجی را آگاهی و زمان‌شناسی خواند و با بیان اینکه جنگ امروز ما سخت‌تر از جنگ دیروز است، خواستار حفظ و تقویت روحیه بسیجی به‌خصوص در سطح ادارات شد و گفت: رمز پیروزی و مقاومت ما در همین عقاید دینی و اخلاقی است.

انتهای پیام/82016/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول