اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته کتاب‌خوانی

بیرجندی‎ها رایگان در کتابخانه‌ها عضو می‌شوند

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته کتاب‌خوانی مردم بیرجند می‌توانند به صورت رایگان در کتابخانه‌ها عضو شوند.

بیرجندی‎ها رایگان در کتابخانه‌ها عضو می‌شوند

محمد قریب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: هفته کتاب و کتاب‌خوانی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و دوستی با یار مهربان است.

وی افزود: به‌ منظور تشویق بیشتر شهروندان به مقوله کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌هایی در طول این هفته در حال اجرا است.

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از این برنامه‌ها عضویت رایگان شهروندان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با به همراه داشتن کارت ملی و یک قطعه عکس به کتابخانه‌های عمومی شهرستان مراجعه و به صورت رایگان به عضویت آنها در آیند.

قریب با بیان اینکه 49 هزار و 110 نفر در خراسان جنوبی عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، تصریح کرد: حدود هفت درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد عضو فعال 20 هزار و 519 نفر مرد و 28 هزار و 591 نفر زن هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی اذعان داشت: زنان 58/22 درصد و مردان 78/41 درصد اعضای فعال کتابخانه‎های عمومی استان را تشکیل می‌دهند.

قریب یادآور شد: در حال حاضر خراسان جنوبی دارای 59 کتابخانه عمومی است که از این تعداد 47 کتابخانه نهادی و 12 کتابخانه مشارکتی است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری 582 هزار و 886 کتاب از کتابخانه‎های عمومی این استان به امانت رفته است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریورماه امسال تعداد 910 هزار نفر به کتابخانه‎های عمومی خراسان جنوبی مراجعه کرده‌اند.

انتهای پیام/69021/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول