اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد

افزایش آمار بیکاری فارغ‎التحصیلان دانشگاهی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از آمار رو به رشد بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سطح کشور خبر داد.

افزایش آمار بیکاری فارغ‎التحصیلان دانشگاهی

محمدمهدی زاهدی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با وجود رشد جذب دانشجو در واحدهای آموزش عالی اما یک نگرانی و دغدغه جدی در این بخش وجود دارد چنانکه هنوز برنامه‎ای برای اشتغال فارغ‎التحصیلان تعریف نشده است.

وی یکی از مهمترین راهکارهای دغدغه اشتغال فارغ‎‎التحصیلان را پرداختن به آموزش‎های مهارتی یاد کرد و افزود: باید آموزش‎های مهارتی در سطوح مختلف دانشگاهی با جدیت پیگیری شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مدت دو سال اخیر اقدامات خوبی از سوی آموزش و پرورش در زمینه مهارت آموزی دانش‎آموزان صورت گرفته است که این روند باید تداوم پیدا کند.

انتقاد از وضعیت نامطلوب آموزش‎های مهارتی در دانشگاه‎ها

زاهدی از وضعیت نامطلوب آموزش‎های مهارتی در دانشگاه‎ها انتقاد کرد و افزود: دانشگاه جامع علمی و کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‎ای برنامه‎هایی را در بحث مهارت آغاز کرده‎اند اما این آموزش‎ها هنوز نتوانسته سطح انتظارات را برآورده و پاسخگوی نیاز کشور باشد.

وی بر ضرورت ارتقاء سطح کیفی آموزش در دانشگاه‎ها تاکید کرد و بیان داشت: دانشگاه‎های دولتی، آزاداسلامی و پیام نور باید به سمتی حرکت کنند که حداقل 50 درصد آموزش مهارتی را به دانشجویان فرا دهند و حداقل 30 درصد آموزش‎ها به گونه‎ای باشد که دانشجویان در راستای فراگیری دانش تحصیلات تکمیلی گام بردارند.

علم و فناوری متناسب با برنامه چشم‎انداز پیش می‎رود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولید علم و فناوری متناسب با برنامه چشم‎انداز پیش می‎رود، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه‎هایی که مجلس شورای اسلامی در بخش آموزش عالی آن را با جدیت پیگیری می‎کند بحث اشتغالزایی فارغ‎التحصیلان دانشگاهی است و تلاش برای اینکه جوانان با امید بهتری نسبت به آینده وارد فضای کسب و کار شوند.

زاهدی در خصوص مهمترین طرح‎هایی که از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دست پیگیری است، بیان داشت: ساماندهی مدارس غیردولتی، ساماندهی مراکز آموزش عالی دولتی و بازنشستگی اعضای هیئت علمی از جمله مواردی هستند که در این کمیسیون در دست بررسی قرار دارد.

وی ادامه داد: تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‎ها به مرحله بازنشستگی نائل شدند که میزان حقوق دریافتی آنها بسیار پایین است و مجلس برای رفع دغدغه حقوق بازنشستگان هیئت علمی طرحی را در دستورکار خود قرار داده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار داشت: بخش صنعت و دانشگاه باید به صورت پررنگ‎تری با یکدیگر ارتباط داشته باشند تا نتایج مطلوبی در این بخش حاصل شود.

زاهدی بر ضرورت تقویت شرکت‎های دانش‎بنیان، پارک‎های علمی و فناوری و مراکز رشد تاکید کرد و گفت: توجه به این مراکز نقش کلیدی در اقتصاد دانش‎بنیان ایفا خواهد کرد که در این راستا مجلس شورای اسلامی با کمک معاونت علمی رئیس‎جمهور و دستگاه‎های ذیربط تلاش می‎کنند تا ارتباط تنگاتنگی بین صنعت و دانشگاه ایجاد کنند.

انتهای پیام/83001/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول