اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خواستار شد

لزوم تعامل شهرداری با کتابخانه‌ها در ارتباط با پرداخت سهم نیم درصد

فرماندار همدان تعامل شهردار سابق با کتابخانه‌ها در رابطه با نیم درصد را مطلوب ارزیابی نکرد و گفت: شهردار و شورای شهر جدید در زمینه کتابخانه‌ها و فرهنگ‌سازی آن قول‌هایی را داده‌اند که امیدواریم اجرایی شود.

لزوم تعامل شهرداری با کتابخانه‌ها در ارتباط با پرداخت سهم نیم درصد

حسن قهرمانی‌مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در همدان اظهار داشت: بحث کتاب و کتابخوانی از مباحث مهم و عمده‌ای است که در جامعه باید به آن پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: هفته کتاب بهانه‌ای برای یادآوری به خانواده‌هاست تا کتاب را در اقلام سبد کالایی خود قرار دهند.

فرماندار همدان با اشاره به قیمت بالای کتاب تصریح کرد: متاسفانه در زمینه مشکلات اقتصادی نخستین چیزهایی که از سبد خانواده‌ها حذف می‌شود، اقلام فرهنگی از جمله کتاب است .

وی مطالعه‌ اینترنتی را نوعی مطالعه دانست و گفت: بسیاری از مردم به مطالعه از طریق فضاهای مجازی و کتب غیر چاپی می‌پردازند در حالی که مفهوم این دو روش در تعریف مطالعه مفید قرار داده نشده است.

قهرمانی‌مطلق تصریح کرد: بسیاری از مردم اطلاعات خود را به خاطر دسترسی راحت‌تر از فضای مجازی دریافت می‌کنند و این خود مطالعه است.

وی آمار منتشر شده درباره سرانه مطالعه مفید را رد کرد و بیان کرد: من آماری که درباره سرانه مطالعه مفید منتشر شده است را قبول ندارم.

فرماندار همدان با اشاره به این موضوع که مردم کشور، مردمی فهیم و مطلع در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستند یادآور شد: هر چه ساعات مطالعه غیر درسی بالاتر رود، انسان‌ کامل‌تر و جامع‌تر می‌شود.

وی به فرهنگ ایرانی اشاره کرد و گفت: فرهنگ گسترش پیدا نمی‌کند مگر از طریق بزرگان، نویسندگان، خانواده و افرادی که تاثیرگذار هستند.

قهرمان‌مطلق هدیه کتاب به افراد را کار ارزشمندی دانست و افزود: در فرمانداری در مقوله فرهنگی بحث هدیه دادن کتاب و صنایع دستی را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: اگر قرار است به اقلام فرهنگی یارانه‌ای تعلق گیرد، کتاب یکی از آن اقلام به شمار می‌آید.

فرماندار همدان پیشرفت‌های حوزه کتاب و کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرستان همدان را رضایت‌بخش دانست و گفت: در یک سال اخیر انجام اقداماتی چون ورود انجمن کتابخانه‌ها در راستای تحقق نهضت مطالعه مفید، افزایش تعداد عضویت‌ها در کتابخانه‌ها و افتتاح ایستگاه‌های مطالعه نشان از پیشرفت‌ها در این حوزه است.

وی تعامل شهردار سابق با کتابخانه‌ها در رابطه با نیم درصد، مطلوب ارزیابی نکرد و گفت: شهردار و شورای شهر جدید در زمینه کتابخانه‌ها و فرهنگ‌سازی آن قول‌هایی را داده‌اند که امیدواریم اجرایی شود.

انتهای پیام/89029/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول