اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه محلات:

بسیج باید تجلی حماسه و قیام حسینی باشد

امام جمعه محلات با تاکید بر اینکه بسیج امتداد عاشورا است، گفت: بسیج باید تجلی حماسه و قیام حسینی باشد.

بسیج باید تجلی حماسه و قیام حسینی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام مهدی ربانی ظهر امروز در اجتماع هزار نفری عاشورائیان این شهرستان با بیان اینکه بسیج ذخیره‌ای تمام نشدنی است و تکریم بسیج تکریم همه ارزش‌ها و خوبی‌ها است، اظهار داشت: هفته بسیج یادآور خاطرات حماسه آفرینی همه بسیجیان در طول انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان الگوی شهادت طلبی، ایثار و فداکاری برای بسیجیان هستند، ادامه داد: بسیج تبلور شهادت ‌طلبی‌ها، ایثار، فداکاری، مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم امام حسین(ع) و یاران با وفایش در صحرای کربلا است.

امام جمعه محلات اظهار داشت: بسیج ابتکار هوشمندانه و خالصانه حضرت امام راحل در تشکیل بسیج همگانی اقشار مردم بوده که نشان دهنده هوشمندی حضرت امام در آینده نگری تشکیل چنین سازمان مردمی است.

ربانی با اشاره به اینکه بسیج یادگار امام(ره) و بزرگ‌ترین پشتوانه انقلاب و خار چشم دشمنان است، بیان داشت: بسیج باید با تاسی از عبارت معروف کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا در این زمان پرشور حسینی و در سرزمین اسلامی ضمن پیشرو بودن تجلی حماسه و قیام حسینی باشد.

وی بیان کرد: عاشورا درس‌های فراوانی به بشریت آموخت که درس بصیرت، ولایت‌مداری و تبعیت از ولی امر از مهم‌ترین درس‌های عاشورا است و بسیجیان باید درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را به خوبی فرا گیرند.

امام جمعه محلات در ادامه به سه شاخصه مهم قیام حضرت امام حسین(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین شاخصه قیام حضرت امام حسین(ع) که باید بسیجیان در تجلی قیام عاشورا مورد توجه قرار دهند حرکت حماسی توام با جهاد است، اگر تشکلی قرار است به نام بسیج تجلی قیام عاشورا باشد، باید حرکتش نیز جهادی باشد.

ربانی دومین شاخصه قیام امام حسین(ع) را الهی بودن این قیام دانست و گفت: بدون این عنصر هیچ حرکت جهادی سودمند نخواهد بود و هر حرکتی که برای رضایت خدا باشد آن حرکت الهی خواهد بود.

وی سومین مشخصه قیام امام حسین(ع) را حرکت عزت مدارانه دانست و ادامه داد: هر حرکتی در صورتی که نتواند همچون قیام امام حسین(ع) عزت مدار باشد، نمی‌تواند تجلی عاشورا و حماسه‌های آن باشد.

انتهای پیام/87002/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول