اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ملایر در مجلس:

سرانه مطالعه مفید در جامعه رضایت‌مند نیست

نماینده مردم ملایر در مجلس سرانه مطالعه مفید را رضایت‌مند ندانست و گفت: متولیان امر فرهنگ باید با همکاری هم در راستای بالا بردن سرانه مطالعه مفید قدم بردارند.

سرانه مطالعه مفید در جامعه رضایت‌مند نیست

علی‌نعمت چهاردولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: اگر قرار باشد جایگاه یک ملت ارتقاء یابد باید میزان مطالعه، انتشار و میزان زمانی که صرف مطالعه می‌شود را ارتقا داد.

وی به جایگاه والای کتاب در بین تمام کشورها اشاره کرد و گفت: دلیل پیشرفت کشورهای توسعه‌یافته این است که کتاب در سبد کالای زندگی آن‌ها قرار گرفته است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به قیمت بالای کتاب اشاره کرد و افزود: قیمت کتاب یکی از عوامل تأثیرگذار بر دوری مردم از کتاب است.

وی قیمت کتاب را تنها بهانه‌ای برای مردم دانست و گفت: باید نیازهای اولیه مردم تامین شود و این موضوع تنها از طریق مطالعه کردن ممکن است و حاصل آن دانایی و علم است.

چهاردولی بحث علاقه‌مند کردن مردم به مطالعه را یک نهضت ملی دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان باید تلاش ویژه داشته باشند و متناسب با اقشار مختلف و علاقه آن‌ها این نهضت را دنبال کنند.

وی ادامه داد: ساعات مطالعه نشان‌دهنده پیشرفت هر جامعه است.

نماینده مردم ملایر در مجلس سرانه مطالعه مفید را رضایت‌مند ندانست و افزود: متولیان امر فرهنگ باید با همکاری هم در راستای بالا بردن سرانه مطالعه مفید قدم بردارند.

وی کتاب را یکی از ابزارهای فرهنگسازی دانست و اذعان کرد: کتاب جایگاه خود را با وجود ورود سی‌دی و فضای مجازی همچنان در کشورهای پیشرفته حفظ کرده است اما باید متولیان امر فرهنگ از این حریم به خوبی نگهداری کنند و مبلغ آن باشند.

چهاردولی تاکید کرد: کتاب باید متناسب با نیاز و ذائقه هر ملت، جمعیتی و متناسب با شرایط روز و فرهنگ یک جامعه باشد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی به سراغ کتاب می‌رویم که ارزش والای آن را درک کرده باشیم و آن را نیاز واجب خود بدانیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس برپایی نمایشگاه‌های کتاب را در این زمینه بسیار مفید دانست و گفت: نمایشگاه‌ها باید دارای ویژگی طبقه‌بندی شده، در دسترس بودن کتاب باشند تا در بین ناشران در عرضه کتاب‌ها رقابت ایجاد شود.

وی تاکید کرد: باید از بودجه‌هایی که به هدر می‌روند در این زمینه استفاده کرد.

چهاردولی خطاب به مسئولان گفت: اگر می‌خواهیم کشوری توسعه‌یافته با ملتی آگاه، عاقل و کشوری عاری از هر خطا داشته باشیم باید برای جایگاه کتاب ارزش قائل شویم.

وی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم فرهنگ ناب محمدی را زنده نگه داریم باید جایگاه کتاب و کتابخوانی را به مردم نشان دهیم.

انتهای پیام/89029/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول