اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان:

فنی ‎و‎ حرفه‎ای گلستان در مدارس مشاوره هدایت شغلی می‎دهد

مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان گلستان گفت: با توجه به اهمیت جایگاه مهارت‎آموزی، فنی و حرفه‎ای استان در مدارس برای ترویج، هدایت شغلی و آموزش به دانش‎آموزان مشاوره می‎دهد.

فنی ‎و‎ حرفه‎ای گلستان در مدارس مشاوره هدایت شغلی می‎دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوالفضل تیرانداز ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: این مشاوره شغلی حتی در پادگان‎های بزرگ و بخش‎های کوچک سپاه، ارتش و نیروی انتظامی نیز انجام می‎گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در پورتال اداره‌کل فنی‎ و‎ حرفه‎ای استان نیز زمان‎بندی برنامه‎های آموزشی این اداره‌کل قرار دارد و علاوه بر آن از طریق رسانه‎ها به ویژه صدا و سیما نیز اطلاع‎رسانی می‎شود.

آموزش بیش از 60 هزار هنرجو در سال گذشته

تیرانداز با اشاره به تعداد هنرجویان فنی و حرفه‎ای استان در سال گذشته اذعان داشت: در سال 91 در حوزه دولتی 23 هزار نفر از آموزش مهارت‎‎های فنی این اداره‌کل برخوردار شدند.

وی تصریح کرد: در بخش غیردولتی نیز حدود 40 هزار نفر از آموزش‎های مهارتی برخوردار شده‎اند که برای هر دو مجموعه گواهینامه تخصصی صادر و به آنان اعطا شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان گلستان با اشاره به اینکه این اداره‌کل در زمره 10 استان برتر قرار دارد، افزود: این استان در این عرصه بالاتر از استان‌هایی همچون، قزوین، گیلان، فارس، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و استان مرکزی قرار دارد.

تیرانداز یادآور شد: این جایگاه خوب در کشور، کار ما را سخت‎تر می‎کند و باید برای پیشرفت بهتر و بیشتر در این عرصه برنامه‎ریزی کرد و تلاش بیشتری به خرج داد.

فنی و حرفه‌ای گلستان در مسیر تحقق شعار جهاد اقتصادی گام برمی‎دارد

وی متذکر شد: در سال جاری نیز این اداره‌کل تلاش خواهد کرد با تربیت نیروهای ماهر و متخصص گام ارزنده‎ای در مسیر تحقق شعار جهاد اقتصادی مقام معظم رهبری بردارد.

تیرانداز یادآور شد: یکی از بهترین مسیرها برای وصول به این شعار، تربیت انسان‌های ماهر و قرار دادن آنان در فرآیند توسعه اقتصادی کشور است، چراکه آنان با تکیه بر دانایی‎محوری از بهترین ابزارها برای تحول اقتصادی کشور محسوب می‎شوند.

انتهای پیام/83002/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول