اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان:

تکنولوژی‌های روز عامل حذف کتابدار نمی‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: استفاده از تکنولوژی‌های روز در کتابخانه‌ها نیز نمی‌تواند موجب کاهش نقش کتابداران شود.

تکنولوژی‌های روز عامل حذف کتابدار نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیش از ظهر امروز گردهمایی کتابداران استان همدان در حاشیه نمایشگاه کتاب همدان برگزار شد.

در این مراسم که همه کتابداران استان حضور داشتند از 19 کتابدار، مسئول کتابخانه و کارشناس حوزه کتاب تقدیر شد.

همچنین مهداد جعفری رئیس کتابخانه مرکزی همدان، فاطمه لطیفی کتابدار ملایر و لیلا صالحی مسئول کتابخانه نهاوند که به عنوان برترین‌های کشوری برگزیده شده بودند، مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارشاد استعدادی در گردهمایی کتابداران استان با اشاره به اینکه نقش کتابداران همواره در حوزه کتاب بی‌بدیل است، افزود: نقش کتابداران به قدری با ارزش و مهم است که در نهاد نیز نگاه متفاوتی به آنها داریم.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه در کتابخانه‌ها از تکنولوژی‌های روز استفاده می‌شود اما نقش کتابداران به هیچ وجه کاهش نیافته و همواره نقش هدایتی آنها پررنگ می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با تأکید بر اینکه کتابخانه‌ها همواره حضور عالمانه و عاشقانه کتابداران را طلب می‌کند، افزود: کتابدار موجب می‌شود نهضت مطالعه مفید به معنای واقعی تحقق یابد.

وی اظهار کرد: امروز با حذف کتاب‌های چاپی و ارتقای دنیای مجازی و سایبری، به دنبال کاهش وظایف کتابدار هستند، که شاید امکان‌پذیر نباشد.

استعدادی یادآور شد: همه کسانی که دغدغه فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند، باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند که کلیددار این تحقق امر مطالعه کسی جز کتابدار نیست.

وی با تأکید بر اینکه کتابدار نقش مهم و اثرگذاری در ارتقای مطالعه دارد، افزود: اگر در آموزش و پرورش نیز برای آشنایی با کتاب به نقش کتابدار بیشتر اهمیت داده شود، جایگاه کتابدار معنادار شده و همه با آن آشنا خواهند شد.

استعدادی با بیان اینکه با حذف کتابدار نمی‌توان دانش‌آموزان را با کتابخوانی عجین کرد، افزود: باید در ترویج کتاب و کتابخوانی نقش کتابدار را نیز لحاظ کرد.

انتهای پیام/89003/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول