اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:

مطالعه کتاب در تمدن‌سازی جوامع بشری نقش موثری دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: مطالعه کتاب در تعالی فردی و اجتماعی، تمدن‌سازی جوامع بشری و توسعه کشور نقش بسیار موثری دارد.

مطالعه کتاب در تمدن‌سازی جوامع بشری نقش موثری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ناصر شیخی صبح امروز در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب که به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برپا شده است، اظهار داشت: رشد و بالندگی جامعه در گرو میزان توجه به مطالعه است و برای رسیدن به رشد راهی جز افزایش سرانه مطالعه در جامعه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اگر جامعه خواستار تحول و پویایی است، ناگزیر باید به اطلاعات و دانش روز مجهز شود، به ویژه در حال حاضر که سرعت توسعه، فزاینده گشته و اطلاعات به عنوان نیروی بالقوه توسعه نقش برجسته‌تری در جامعه به عهده دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با تاکید بر اینکه کتاب مقدس‌ترین میراث در دست انسان است، گفت: اهمیت نقش کتاب در تکامل جامعه بشری بر هیچ کس پوشیده نیست و تقریبا تمام ادیان آسمانی به وسیله کتاب ماندگار شده‌اند.

شیخی گفت: برای بالا بردن نرخ مطالعه باید از کودکی بین کودک و کتاب ارتباط و انس برقرار کرد و از سویی دیگر باید خانواده‌ها از همان ابتدای آموزش و تربیت کودکان، آنها را با کتاب آشنا کنند.

وی هفته کتاب را فرصت مناسبی برای تشویق مردم به کتاب خواندن دانست و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌ها در امر مبارزه با تهاجم فرهنگی، رواج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به نمایشگاه کتاب اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: این نمایشگاه در قالب موضوعات مختلف برپا شده و هدف از آن توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج فرهنگ هنر و ادبیات کار و تعاون است.

شیخی بهره‌مند شدن از منابع ارزشمند کتابخانه و عرضه کتاب برای متقاضیان و بازدیدکنندگان به ویژه قشر کارگری با تخفیف 50 درصدی را از مزیت‌های این نمایشگاه برشمرد.

این نمایشگاه تا چهارم آذر ماه در دو نوبت صبح و عصر در محل پارکینگ ارشاد استان مرکزی برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

انتهای پیام/87003/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول