اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به هوش باشیم

جوانان در سیطره دسیسه سبک زندگی غربی

«سبک زندگی غربی، جوانان ما را به کدام سمت و سو می‌برد؟» این سئوال، تلنگری است برای توجه بیشتر خانواده، محیط آموزشی و دولت به وضعیت رفتاری جوانان در جامعه.

جوانان در سیطره دسیسه سبک زندگی غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با وجود این که دارالمؤمنین همدان، معدنی است عظیم از سیره و زندگی بزرگان و شهدا، چرا اکثر جوانان عصر حاضر سبک زندگی غربی را برگزیده‌اند.

.....«رهبر ما آن طفل 13 ساله‌ای است که نارنجک به کمر می‌بندد و زیر تانک دشمن می‌رود و آن را نابود می‌کند».....این جمله پرمعنای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) را بارها شنیده‌ایم که ایشان درباره شهید محمدحسین فهمیده فرموده‌اند.

با کمی تأمل در وقایع و اتفاقات دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس می‌توان شاهد ایثارگری جوانان و نوجوانان پاک و معصوم بود که آگاهانه مسیر روشن خود را انتخاب کردند و با شهادتشان جاودانه شدند.

حال باید اندیشید که چرا برخی جوانان و نوجوانان امروز با الگوبرداری غلط از زندگی جوامع غربی می‌خواهند سعادت ابدی خود را از دست بدهند.

چرا می‌خواهند با روی آوردن به آداب و رسومی که از سوی دشمن رواج یافته، زندگی خود را تباه سازند.

اگر کمی به اطراف خود و وضع پوشش جوانان و نوجوانان شهر خود دقیق شویم باید افسوس بخوریم که در دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان جوانان چگونه صحبت می‌کنند، اعتقادات مذهبی و دینی آنان چه سمت و سویی به خود گرفته و با چه پوششی در جامعه ظاهر می‌شوند.

مگر چه اتفاقی افتاده که طفل 13 ساله‌ای جان خود را فدای رهبر و دین و مملکت خود می‌کند و طفل دیگری در اسارت فقط به شرطی حاضر به مصاحبه با خبرنگار سازمان ملل می‌شود که حجاب داشته باشد و اینک در جامعه امروزی وضع به گونه‌ای دیگر شده است؟ چه کس و یا کسانی باید پاسخگوی این شرایط باشند؟

به نظر می‌رسد نخستین نهاد پاسخگو به این وضعیت، والدین و محیط خانواده است که جوانان و نوجوانان در آن رشد و پرورش می‌یابند.

فرزندان با الگو گرفتن از والدین خود مسیر زندگی خود را انتخاب می‌کنند و به ترتیب که وارد محیط اجتماعی و مدرسه می‌شوند دوستان و همسالان عاملی دیگر برای الگوبرداری آنان می‌شود.

در مرتبه سوم این مسئولان هستند که با تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی خود جامعه و محیطی که در آن زندگی می‌کنیم را دچار تغییر و تحول می‌کنند.

والدین با تربیت صحیح و مسئولان در حوزه اجرایی و تربیتی با برنامه‌ریزی درست باید شرایط و محیطی ایجاد کنند که فرزندان و جوانان بتوانند مسیر درست را انتخاب کنند و خود آنها وجدان بیدار جامعه باشند، به خصوص در شرایط کنونی که بیگانگان به مرزهای اعتقادی ما نیز حمله کرده‌اند و با رواج برخی آئین‌ها و مذاهب دروغین و شیطانی سعی در به دام انداختن جوانان دارند.

آشنایی فرزندان با شخصیت‌هایی چون محمدحسین فهمیده آن بسیجی شهید و به خصوص معرفی شهدای دانش‌آموز استان و همچنین تدفین شهدای گمنام در مدارس، به نظر می‌رسد بهترین راهکار و روش تربیتی جوانان و نوجوانان باشد، چراکه طبق نظر روانشناسان برای تربیت صحیح فرزندان باید از سنین پایین‌تر اقدام کرد.

سیره زندگی شهدا، بهترین منبع برای این امر مهم است که می‌توان از آن بهره گرفت.

به امید داشتن جوانانی با بصیرت و پرشور و غیرتمند که سبک زندگی اسلامی را انتخاب و دنباله‌روی شهدا و لبیک‌گو به رهبر خود باشند.

انتهای پیام/89030/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول