اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون دانشگاه آزاد اسلامی

تندیس همایش منطقه‌ای سبک زندگی به مقاله برتر خبرنگار فارس رسید

مقاله خبرنگار فارس در گیلان در همایش منطقه‌ای سبک زندگی امام حسن مجتبی (ع) در دانشگاه آزاد رشت موفق به کسب رتبه برتر، لوح تقدیر و تندیس این همایش شد.

تندیس همایش منطقه‌ای سبک زندگی به مقاله برتر خبرنگار فارس رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، همایش منطقه‌ای سبک زندگی امام حسن مجتبی (ع) امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

در این همایش از بین 30 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش مذکور، پنج مقاله برتر و از آنها تجلیل شد.

معصومه پاداش ستوده خبرنگار خبرگزاری فارس و دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات تطبیقی واحد رشت نیز به دلیل ارائه مقاله‌ای با نام «تاثیر ویژگی‌های رفتاری امام حسن مجتبی(ع) در تقابل با سوبژکتیویته یا عقل غربی در سبک زندگی» موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس همایش شد.

در این همایش جلیل واقع‌طلب شاعر آیینی گیلانی یکی از سروده‌های خود را درباره کربلا قرائت کرد.

رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی (گیلان) نیز در همایش مذکور اظهار کرد: زندگی ائمه (ع) و سبک زندگی آنها یکی از مهم‌ترین الگوهای تربیتی است.

محمدحسین سرورالدین، با اشاره به ظهور مکتب حیات‌بخش اسلام و تعالیم آموزنده آن برای هدایت انسان‌ها در زندگی، فرهنگ را راهی برای رسیدن به خداوند متعال معرفی کرد و گفت: دین و فرهنگ هر دو گویای یک چیز در زندگی هستند.

وی با بیان اینکه علوم دیگر زیر مجموعه فرهنگ و دین هستند افزود: هر کسی در هر رشته‌ای تحصیل می‌کند برای فراگرفتن مهارت‌هایی در زندگی به منظور رسیدن به کمال است.

سرورالدین، روسای هر دانشگاه را مسئول رسیدگی به حوزه فرهنگی در این زمینه دانست و گفت: دفاتر فرهنگی مجری برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها هستند.

وی حوزه فرهنگی را بسیار گسترده خواند و تصریح کرد: انسان‌ها در سایه دین و فرهنگ بهتر می‌توانند استعدادهای خود را به فضلیت تبدیل کرده و در زندگی فردی و اجتماعی خود به موفقیت دست یابند.

این مسئول با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی آشنایی بیشتر با شخصیت و سبک زندگی ائمه اطهار است ادامه داد: شخصیت و سبک زندگی عظیم و گسترده امام حسن مجتبی (ع) بهترین الگوی تربیتی برای نسل امروز است.

* غرب در حال کپی‌برداری از بنیان‌های فکری شیعیان است

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان نیز در همایش مذکور اظهار کرد: غرب در حال کپی‌برداری از بنیان‌های فکری شیعیان برای بازگشت به معنویت است زیرا کعبه آمال و آرزوهایش دیگر جوابگو و ناجی بشریت نیست.

حجت‌الاسلام علی کریمیان با اشاره به گذشت 1400 سال از زندگی امام دوم شیعیان افزود: به عقیده فوکویاما یکی از نظریه‌پردازان غربی امروز ایران با استفاده و بهره‌گیری از اندیشه‌های اسلامی و ولایت‌پذیری در حال رشد و پیشرفت در برابر افول و انحطاط غرب است.

وی خاطرنشان کرد: امروز غرب برای اداره امور خود نیازمند طراحی نسخه جدید برای کنترل جامعه خود شده است.

این مسئول با بیان اینکه غرب دستگاه بزرگی مانند هالیوود را مامور ساخت فیلم‌هایی با محتواهای مورد توجه شیعیان به ویژه موضوع کربلا کرده است، ادامه داد: آنچه که غرب به آن می‌نازید امروز دیگر پاسخگوی جامعه نیست و غرب برای کنترل جامعه خود در حال کپی‌برداری از بنیان‌های فکری شیعیان است.

انتهای پیام/84002/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول