اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه جنوب تهران تأکید کردند

توجه به سبک زندگی اسلامی/ سال‌های اسارت، سال‌های وفاداری به ولایت بود

ائمه جمعه جنوب تهران با اشاره به اسارت بردن خاندان وحی به دست ظالم‌ترین افراد و الگوگیری رزمندگان ایران اسلامی از صبر و استقامت خاندان وحی، هنگام اسارت در کشور عراق، تأکید کردند: سال‌های اسارت، سال‌های وفاداری به ولایت بود.

توجه به سبک زندگی اسلامی/ سال‌های اسارت، سال‌های وفاداری به ولایت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه جوادآباد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله‎الحسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش، اظهار داشت: حواریون از حضرت عیسی (ع) پرسیدند که با چه کسی معاشرت کنیم؟ حضرت فرمود: هرکسی این سه ویژگی را داشته باشد «مَن یُذَکِّرُکُمَ اللهَ رُویَتُهُ؛ کسی که دیدن او شما را به یاد خدا می‌اندازد، جمال او جمال خدایی است. وَ یَزیدُ فی عِلمِکُم مَنطِقُهُ؛ منطق و بیانش، علم و دانش تو را زیاد کند. وَ یُرَغِّبُکُم فِی الآخِرَة عَمَلُهُ و حرکاتش شما را به آخرت پررغبت کند.»

وی ادامه داد: اگر با کسی همنشین شدی که همیشه تو را به یاد خدا بیندازد، به علم و دانش تو بیفزاید و تو را به آخرت پررغبت کند، دیگر تو گناه نمی‌کنی، چراکه با کسی معاشرت داری که با خدا انس دارد.

امام جمعه جوادآباد خاطرنشان کرد: روزی از آیت‌الله حسن‌زاده آملی پرسیدند که نصیحت، ارشاد و موعظه‌ای بکنید که ایشان فرمود: «سعی کنید با نامحرمان تماس نداشته باشید؛ چه زن و چه مرد. آن فرد تعجب کرد و پرسید «آیا مرد هم برای مرد نامحرم می‌شود؟ فرمودند: هر کسی که با خدا انس نداشته باشد، نامحرم است.

حسینی تصریح کرد: باید با محرم‌ها یعنی با کسانی که با خدا انس دارند، معاشرت کنیم تا ما هم محرم خدای متعال باشیم. این مهم تقوا و اثر آن است.

وی در ادامه ویژگی‌های یاران امام حسین (ع) و امام زمان (عج) را برشمرد و عنوان کرد: امروز ما باید بدانیم یاران امام حسین (ع) چه ویژگی‌هایی داشتند که حسینی شدند و ما هم آن ویژگی‌ها را داشته باشیم تا امام زمانی بشویم و جز یاران حضرت حجت (عج) قرار بگیریم.

امام جمعه جوادآباد در ادامه معرفت به حق امام، محبت و عشق به اهل بیت (ع) و مسیر ولایت و ... را از جمله ویژگی‌های یاران امام حسین (ع) عنوان کرد که باید به این ویژگی‌ها مسلح شد که بتوان در زمره یاران امام زمان (عج) قرار گرفت.

سال‌های اسارت، سال‌های وفاداری به ولایت بود

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 12 محرم سالروز شهادت امام سجاد (ع) ضمن تسلیت شهادت حضرت سیره ایشان را مورد اشاره قرار داد.

وی با اشاره به روز یازدهم محرم، روز تجلیل از اسرا و مفقودین، ابراز داشت: روز یازدهم محرم یکی از عظیم‌ترین فاجعه‌های تاریخ اسلام به‌وقوع پیوست. کسانی اسیر شدند که از خاندان وحی و نبوت و عزیزترین و شریف‌ترین انسان‌های تاریخ اسلام بودند و کسانی در هیئت اسارت در کوچه و بازارها گردانده شدند که شأن و شرف آن‌ها در جامعه اسلامی آن روز نظیر نداشت و پلیدترین انسان‌ها آن‌ها را به اسارت گرفته بودند و این خاطره تلخ برای ما تا به امروز مانده است و خواهد ماند.

امام جمعه جوادآباد عنوان کرد: در این روز از اسیران جنگ تحمیلی که بر مصیبت‌های اسارت صبر کردند و با تحمل ضربات کینه و خشم دشمن مایه ماندگاری و پایداری جمهوری اسلامی شدند و با عزت تمام در سخت‌ترین شرایط اقتدار معنوی و درونی خود را حفظ کردند و سال‌های اسارت سال‌های وفاداری به ولایت بود، تقدیر می‌شود.

نظم، استقامت و اخلاص ویژگی‌های بارز علامه طباطبایی بود

حسینی در ادامه با اشاره به سالروز ارتحال ملکوتی مفسر بزرگ قرآن علامه طباطبایی در سال 1360 هجری خورشیدی، بیان داشت: آیت‌الله مکارم شیرازی در ارتباط با علامه طباطبایی فرمود: مرحوم علامه طباطبایی سه اصل که رمز موفقیت یک طلبه است را در خود داشت که او را به این مقام متعالی رساند.

وی ادامه داد: آیت‌الله مکارم شیرازی نظم در کار، استقامت و پشتکار و اخلاص و پاکی نیت را سه ویژگی بارز علامه طباطبایی برشمرد.

امام جمعه جوادآباد اذعان داشت: این سه اصل به خوبی در علامه طباطبایی دیده شد و ایشان مداومت به زیارت عاشورا و جامعه کبیره داشت و این دعاهای روح‌بخش را ترک نمی‌کرد.

نخستین شهر مورد تجاوز عراق با پایمردی رزمندگان پس از 3 روز آزاد شد

حسینی با اشاره به 26 آبان‌ماه «سالروز آزادسازی سوسنگرد» متذکر شد: هدف دشمن تصرف اهواز به عنوان مرکز خوزستان بود، بنابراین در هفته اول تجاوز دشمن به کشورمان شهر سوسنگرد نخستین شهری بود که به اشغال درآمد، اما با گذشت سه روز با پایمردی و دلاوری رزمندگان سلحشور از عزیزان بسیجی و سپاهی از اشغال دشمن خارج شد و در 23 آبان بخش عمده شهر (با کارشکنی بنی‌صدر) مجدداً دشمن سوسنگرد را که مهم‌ترین محور برای رسیدن به اهواز بود، محاصره شد، اما با تدبیر و فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «سوسنگرد تا فردا بایستی آزاد شود» و مدیریت بی‌بدیل مقام معظم رهبری و رشادت‌های بی‌نظیر شهید بزرگوار دکتر مصطفی چمران، رزمندگان اسلام متشکل از سپاهیان، بیسجیان، ارتشیان، جهادگران بی‌سنگر و عشایر غیور عرب زبان بومی توانستند دشمن تا بن دندان مسلح را به عقب برانند و فاتحانه وارد شهر شوند، بدین‌گونه شهر سوسنگرد به شهر عاشقان شهادت اشتهار یافت.

وی اضافه کرد: نکته جالب اینکه سی و سومین سالروز شکست حضر و آزادسازی سوسنگرد در سال جاری همانند ایام خلق این حماسه در سال 59 مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی است.

بسیج از الطاف جلیله خداوند بود

امام جمعه جوادآباد با اشاره به آغاز هفته بسیج از روز چهارشنبه 29 آبان، عنوان کرد: امام راحل فرمودند «تشکیل بسیج از الطاف جلیه خداوند بود و در حوادث گوناگون خصوصاً جنگ با ایثار و خلوص و فداکاری و شهادت‎طلبی کشور و انقلاب را بیمه کرد.»

حسینی تأکید کرد: در حال حاضر هم اگر بسیج بخواهد کماکان پیشتاز باشد باید روحیه ایثار و اخلاص و شهادت‌طلبی را در خود زنده نگه دارند و تقویت کند، چراکه دشمن این سرمایه‌های بسیج را «روحیه ایثار، اخلاص، فداکاری و شهادت‎طلبی» مورد هدف قرار داده است.

افزایش جمعیت و ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی

امام جمعه خیرآباد نیز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه پس از توصیه همگان به تقوای الهی و تسلیت شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، ایستادگی، مقاومت را از جمله پیام‌های واقعه عاشورا برشمرد و گفت: نماز و عفاف و حجاب از دیگر پیام‌های این واقعه عظیم است که امیدواریم عاشقان حضرت اباعبدالله‎الحسین (ع) همواره به آن دقت داشته باشند.

حجت‌الاسلام جواد طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت افزایش جمعیت و توجه به سبک زندگی اسلامی، تصریح کرد: یک سیاستمدار کهنه‎کار آمریکایی می‌گوید از فکر کردن به حمله علیه تأسیسات هسته‌ای ایران بپرهیزید؛ بلکه بازی طولانی مدت را انجام دهید، چراکه زمان و آمار جمعیتی و تغییر نسل در ایران به نفع رژیم کنونی نیست.

انتهای پیام/2462/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول