اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

جمع‌آوری 1000 تن گندم زکات در بیجار/ زکات موجب طهارت و پاکیزگی اموال می‌شود

امام جمعه بیجار از جمع‌آوری یک‌هزار تن گندم زکات در سال‌جاری در شهرستان بیجار خبر داد.

جمع‌آوری 1000 تن گندم زکات در بیجار/ زکات موجب طهارت و پاکیزگی اموال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی عصر امروز در سومین همایش فعالان عرصه جمع‌آوری زکات شهرستان بیجار که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان و مدیرکل کمیته امداد استان، فرماندار بیجار و فعالان این عرصه در مجتمع امیر نظام گروسی برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری امام حسین(ع) اظهار کرد: حرکت و قیام امام حسین در راستای احیای فرایض الهی در جامعه و احیای دین مبین جد بزرگوارش حضرت محمد(ص) بود.

وی با بیان اینکه زکات مانع از ایجاد فقر و فساد در جامعه می‌شود گفت: پرداخت زکات و احیای آن که یکی از فرایض الهی است که مانع از ترویج فساد و فقر در جامعه اسلامی خواهد شد و نوعی تقسیم اموال بین اغنیا و ثروتمندان را ایجاد خواهد کرد.

مرادی بر ترویج این فریضه الهی بین مسلمین و مومنین تأکید کرد و پرداخت زکات را موجب طهارت و پاکیزگی اموال عنوان کرد و گفت: مومنین بیجاری امسال بیش از هزار و 22 تن گندم زکات جمع‌آوری کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب، ستاد احیای زکات در کل کشور تشکیل شده است گفت: ستاد احیای زکات شهرستان بیجار با فعالیت روحانیون بزرگوار و همت مردم یکی از ستادهای فعال استان است.

مرادی بیان کرد: ستاد زکات شهرستان بیجار در 7 ماهه امسال با اعزام 19 نفر از روحانیون به 180 روستا فعالیت خود را از طریق چهره به چهره و مراجعه به مومنین آغاز کرده‌اند.

مرادی ادامه داد: 6 هزار و 800 جلسه تبلیغ چهره به چهره از سوی این روحانیون گزارش شده و 51 جلسه عمومی برای رساندن پیام خداوند به مومنان تشکیل شده است.

امام جمعه بیجار در ادامه از فعالیت روحانیون در زمینه ترویج این فریضه الهی تقدیر و بیان کرد: روحانیون نیز در سال 90 و 91 و 92 با ستاد احیای زکات همکاری قابل ستایشی داشته‌اند.

مرادی از ساماندهی تعداد 20 پروژه در قالب مساجد در این شهرستان خبر داد و افزود: امروز نیز شاهد افتتاح یکی از این مساجد متبرک به نام حضرت ابوالفضل (ع) در روستای چنگیزقلعه بودیم که این امر با همت مردم و حمایت ستاد استان و شهرستان بیجار محقق شده است.

وی در پایان با اشاره به مبلغ 303 میلیارد و 500 میلیون ریال طرح تشویقی زکات به روستاهای این شهرستان برای انجام و تکمیل پروژه‌های عمرانی، گفت: متأسفانه تاکنون 10 درصد از این مبلغ اختصاص یافته که امید است مابقی آن در آینده‌ای نزدیک به شهرستان اختصاص داده شود.

انتهای پیام/79015/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول