اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کتاب

همایش شعر «کتاب شعر عاشورایی» در تویسرکان برگزار شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان گفت: همایش شعر «کتاب عاشورایی» با محوریت عاشورای حسینی با حضور شاعران پیشکسوت و هنرمند تویسرکان برگزار شد.

همایش شعر «کتاب شعر عاشورایی» در تویسرکان برگزار شد

مهدی حاجی‌ زین‌العابدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تویسرکان اظهار کرد: همایش شعر کتاب عاشورایی همزمان با بیست و یکمین دوره هفته کتاب با محوریت عاشورای حسینی با حضور شاعران پیشکسوت و هنرمند تویسرکان شب گذشته برگزار شد.

وی افزود: همایش شعر «کتاب عاشورایی» با شعرخوانی شاعران توانا در عرصه شعر و شاعری تویسرکان با ارائه جدید‌ترین سروده‌های شعر عاشورایی انجام شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان با بیان اینکه شعر به طور مستقیم با روح افراد ارتباط دارد، ابراز کرد: روح انسان همانند جسم نیازمند تغذیه است که شعر می‌تواند آن را برآورده کند.

وی تصریح کرد: زبان ادبیات، هنر و شعر ابزاری مهم و اثرگذار برای انتقال ارزش‌های اسلامی به نسل‌های آینده است.

حاجی زین‌العابدینی با اشاره به اینکه شعر و هنر در خط مقدم فرهنگ و اندیشه است، افزود: شعر در جاودانگی و بقای اندیشه‌ها و فرهنگ‌ها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

وی کتاب و شعر را دو مقوله به هم پیوسته و موثر در شعر عاشورایی خواند و تاکید کرد: شعر عاشورایی پرمحتوا و غنی، تکمیل‌کننده متون اسلامی است و دربرگیرنده آموزه‌های اخلاقی در همه زمینه‌ها خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان با بیان اینکه فرهنگ عاشورا کلید مقابله با فرهنگ‌ وارداتی غرب است، تاکید کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عاشورا، جامعه را در برابر هجمه‌های دشمنان بیمه خواهد کرد.

گفتنی است همایش شعر کتاب عاشورایی با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی تویسرکان در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه میررضی برگزار شد.

انتهای پیام/89010/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول