اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آذرماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری همایش شعر آئینی 72 خط اشک در میان دانشجویان کشور

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان گفت: آذرماه امسال همایش شعر آئینی 72خط اشک در میان دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود.

برگزاری همایش شعر آئینی 72 خط اشک در میان دانشجویان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام جعفر عمادی عصر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه تبلیغ فرهنگ انقلابی، دینی و مضامین آئینی ما با استفاده از هنر یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: تربیت شاعر و ادیب متعهد و مومن یکی از دغدغه‌های ایشان است.

وی با اشاره به اینکه عمل کردن به دغدغه‌های رهبر کبیر انقلاب یکی از وظایف ما به عنوان دفتر نهاد معظم رهبری در دانشگاه‌ها است، ادامه داد: این موضوع مهم‌ترین هدف ما در برگزاری همایش شعر آئینی 72خط اشک است تا بتوانیم زمینه تربیت شاعران جوان و متعدد را فراهم کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان تصریح کرد: نهاد دانشگاه پیام‌نور این برنامه را یک سال تنها برای دانشجویان دانشگاه پیام‌نور برگزار کرده است و در سال دوم نیز تمام دانشجویان دانشگاه‌های استان اصفهان می‌توانستند در این برنامه شرکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه امسال نیز این برنامه در میان دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود، اضافه کرد: شعر آئینی و حماسه  حسینی محور اصلی این همایش است، اما مضامین پیشنهادی نیز داریم که در صورت شعر‌سرایی شاعران جوان دانشجو  بهتر می‌توان کار داوری آثار را انجام داد.

عمادی تأکید کرد: مضامینی چون عاشورا و ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی، زندگی و سیره امام حسین (ع) و یاران وفادارش، جلوه‌‌های فرهنگ عاشورا، روحیه ایثار و شهادت‌طلبی، آزادی و آزادگی، بصیرت و معرفت، امر به معروف و نهی از منکر، ولایت‌مداری، خلق حماسه سیاسی، دشمن‌شناسی، بیداری اسلامی، سبک زندگی اسلامی، زنان عاشورایی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از جمله موارد پیشنهادی است.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال بحث استکبار‌ستیزی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده و نزدیکی ایام به روز 13 آبان و برخی از حرف‌ها و نقل‌هایی که منجر به یک سری شک و شبهه‌ها در بحث استکبار‌ستیزی شده است، ما بخش ویژه‌ای را با مضمون قیام عاشورا و استکبار‌ستیزی در این همایش اختصاص داده‌ایم.

دبیر همایش کشوری شعر آئینی 72 خط اشک با بیان اینکه از ابتدای آبان‌ماه مهلت ارسال آثار آغاز شده است، گفت: در این مدت امر تبلیغات با استفاده از ارسال پوستر برای دانشگاه‌های کشور، هیئت‌های دانشجویی، سایت‌ها و تیزر تلویزیونی انجام می‌شود و از اواخر آبان ماه تا پنجم آذر ماه بحث داوری آثار صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه برای داشتن یک داوری خوب، عادلانه و عاری از شک و شبهه داوری آثار در دو مرحله انجام می‌شود، اظهار کرد: مرحله نخست مرحله پیش‌داوری است و در واقع تمام آثار در اختیار داوران قرار می‌گیرد و در این مرحله آثار از لحاظ مضمون و معنا و اصول و قواعد شعری بررسی می‌شوند.

عمادی با اشاره به اینکه سپس آثار انتخاب شده در مرحله دوم توسط اساتید و هیئت داوران بررسی و امتیاز‌دهی می‌شود، ادامه داد: از بین آثار امتیاز‌دهی شده 72 اثر برگزیده دارای امتیاز بالاتر انتخاب می‌شوند و آقایان موسوی، حسینی، صرافان و ناصحی امر داوری را به عهده دارند.

وی با اشاره به جوایز همایش تصریح کرد: به 72 نفری که آثارشان برگزیده و در همایش حضور دارند، لوح یادبود به همراه گواهی شرکت در همایش اهداء می‌شود و ما میزبان این افراد در استان اصفهان هستیم، اما به 20 نفر شاعر برگزیده نهایی نیز جوایز ارزشمندی اهداء می‌شود.

دبیر همایش کشوری شعر آئینی 72 خط اشک با بیان اینکه تندیس همایش، لوح تقدیر، کمک هزینه عتبات عالیات به مبلغ 600 هزار تومان جوایز برگزیدگان بخش ویژه این همایش است، اضافه کرد: تندیس همایش، لوح تقدیر و کمک هزینه عتبات عالیات به مبلغ 500 هزار تومان نیز جوایز برگزیدگان نخست این همایش است.

وی با اشاره به اینکه تندیس همایش، لوح تقدیر و کمک هزینه عتبات عالیات به مبلغ 400 هزار تومان جوایز برگزیدگان دوم و تندیس همایش، لوح تقدیر و کمک هزینه عتبات عالیات به مبلغ 300 هزار تومان نیز جوایز برگزیدگان سوم این همایش است، اذعان کرد: همچنین برگزیدگان بخش چهارم این همایش نیز تندیس همایش، لوح تقدیر و کمک هزینه عتبات عالیات به مبلغ 200 هزار تومان دریافت می‌کنند.

عمادی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که بتوانیم دبیرخانه شعر آئینی را در نهاد دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان دائمی کنیم، ابراز کرد: این موضوع قدم‌های موثری برای تحقق‌بخشی به منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان شاعر علاقه‌مند به شرکت در این همایش تا پایان آبان‌ماه مهلت دارند تا از طریق سایت‌های nahadamin.ir  و 72khatashk.ir در این همایش ثبت‌نام کرده و آثار خود را ارسال کنند، یادآور شد: در حال حاضر برای افرادی که به اینترنت دسترسی ندارد، شرایط خوبی برای ارسال آثار آنها با پست سفارشی و فاکس فراهم شده است.

انتهای پیام/63001/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول