اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان و شاعران

همایش شعر «خط خون» در رامهرمز برگزار شد

سومین همایش استانی شعری عاشورایی با عنوان «خط خون» در رامهرمز برگزار شد.

همایش شعر «خط خون» در رامهرمز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ظهر امروز در همایش «خط خون» در رامهرمز با برشمردن فضیلت‌های امام حسین(ع) اظهار کرد: شانیت امام حسین(ع) در الفاظ بشری نمی‌گنجد و آن امام همام برای همیشه تاریخ سفینه نجات و چراغ هدایت بشر خواهد بود.

حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر افزود: آن چیزی که این قیام را تا به امروز نسل به نسل انتقال داده تعزیه، شعرخوانی و هنر اسلامی است.

وی تاکید کرد: نقش شعر و ادبیات در انتقال معارف دینی و اهل البیت تاکنون بسیار بی‌نظیر بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: شعر و ادبیات در خوزستان از جایگاه بلند و رفیعی برخوردار بوده و تعزیه و تعزیه خوانی نیز در این استان در مقایسه با سایر نقاط کم نظیر است.

سپهر در پایان اظهار امیدواری کرد با یاری خداوند و همکاری مسئولان استانی و شهرستانی این نمایش در سال آینده به صورت منطقه‌ای برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، برای شرکت در همایش خط خون، 275  اثر از شهرهای مختلف استان به دبیرخانه همایش ارسال که در مراسم پایانی به 13 نفر از برترین‌ها و برگزیده‌ها در بخش کلاسیک و سپید هدایایی اهدا شد.

سعید بخشنده از رامشیر، لیلا بنی‌تمیم از اندیمشک، نرگس موسوی از رامهرمز، نیلوفر شاطری از شوشتر، مرضیه ممبینی از رامهرمز، ساجده کردونی از رامشیر، منتصر درویشی از آبادان، محمد کرد زنگنه از رامهرمز، فرهنگ دشتی از آبادان، مراد اسماعیل‌وندی از ایذه، علی حسن غلامی از هندیجان، راضیه ممبینی از رامهرمز و فرزانه شریفات از رامشیر، برگزیده‌های همایش خط خون بودند که با اهدای هدایایی از آنها تجلیل به عمل آمد؛ داوری اشعار این همایش را علیرضا شکر ریز، علی بهرامی کهیش‌نژاد، مصطفی نورافروز و حمدالله احمدی بر عهده داشتند.

انتهای پیام/72012/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول