اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

اشتغال 7 کارگر حقوق یک نفر بازنشسته را تامین می‌کند/ احیای دوباره بن کارگری

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: با توجه به این که با اشتغال هر 7 کارگر حقوق یک نفر بازنشسته تامین می‌شود کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی باید احیا شده و کارگران اخراج شده به سر کار خود بازگردند.

اشتغال 7 کارگر حقوق یک نفر بازنشسته را تامین می‌کند/ احیای دوباره بن کارگری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم صادق‌زاده صبح امروز در گردهمایی بزرگ خانه کارگر تبریز ‌با تاکید بر اینکه قانون کار جمهوری اسلامی ایران از ویژگی خاصی برای کارگران در کشور برخوردار است و اجرای صحیح آن و پرهیز از شعارگرایی موجب احیای مجدد جامعه کارگری کشور خواهد شد، اظهار کرد: قانون کار به دلیل اینکه در بسیاری از فصول و مفاد خود، از کارگر به عنوان انسان ارزشمند و نیروی توانمند کار، تولید و خدمات حمایت می کند مورد توجه جامعه شریف کارگری و بازنشستگی است و جامعه کارگری به این قانون حساسیت خاصی دارد.

در دولت های نهم و دهم ضربات جبران‌ناپذیری به جامعه کارگری کشور وارد شد

صادق‌زاده با بیان این که در دولت های نهم و دهم ضربات جبران ناپذیری به جامعه کارگری کشور وارد شد افزود: تعطیلی کارخانه ها، چشم پوشی بر اخراج دسته جمعی کارگران و تورم 41 درصدی رشد منفی اقتصاد فعلی میراث دولت نهم و دهم برای جامعه کارگری کشور است که قانون کار را کمرنگ و امیدهای کارگران را به یأس تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه با طرح‌های بسیاری تحت عنوان‌های مختلف از جمله لایحه تغییر ، اصلاح و یا بازنگری سعی شده تا این قانون را به مسلخ ببرند و مفاد حمایتی آن را به نفع سرمایه داران تغییر و یا اصلاح کنند، گفت: این تغییرات عمده، به ضرر کارگران است و با حذف موارد حمایتی آن در حقیقت می‌خواهند در مسلخ، سرقانون‌کار را ببرند که در واقع سر کارگر شریف و سخت‌کوش بریده می‌شود.

وی افزود: در دوره و زمان‌های مختلف همواره به خاطر وجود این هجمه‌ها سالروز تصویب قانون کار برای جامعه کارگری کشور به جای گرامیداشت روز تلخ کامی بوده است در حالی که در روز 29 آبان باید جشن تصویب قانون کار برگزار شود و مسائل کارگران به حدی رسیده است که در این روز فقط به بیان مشکلات جامعه کارگری بسنده می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان با اشاره به این که آذربایجان‌شرقی با 600 هزار کارگر و 92 هزار بازنشسته کارگری یکی از استان‌های تاثیر گذار در اقتصاد کشور است گفت: با توجه به این که با اشتغال هر 7 کارگر حقوق یک نفر بازنشسته تامین می‌شود کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی باید احیا شده و کارگران اخراج شده به سر کار خود بازگردند.

صادق‌زاده از دولت تدبیر و امید در راستای معافیت از مالیات صادرات به عنوان اولین قدم برای حمایت از تولید قدردانی کرد و گفت: دولت باید به این شعار خود که "من برای امنیت شغلی کارگران آمده‌ام "جامه عمل بپوشاند.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری و بازنشستگی کشور و خانواده‌هایشان بیش از نیمی از جمعیت کنونی کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ما از دولت تدبیر و امید، از مجلس شورای اسلامی و از وزیر تعاون و کار و رفاه تامین اجتماعی انتظاراتی داریم که این انتظارات بر اساس نیاز مبرم جامعه کارگری است و به هیچ وجه زیاده خواهی نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز تصویب قوانین مرتبط با نیازهای بروز کارگران و بازنشستگان را یکی از انتظارت این قشر عنوان کرد و گفت: باید دولت تدبیر و امید و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن تورم و گرانی و درآمد ناچیز قشر کارگری از این قشر به طور جدی حمایت کنند.

تصمیمات افزایش حقوق و دستمزد کارگران نباید به روزهای آخر سال موکول شود

وی از موکول شدن اصل جلسات، مباحث و تصمیمات افزایش حقوق و دستمزد کارگران برای سال آتی به روزهای آخر سال گلایه کرد و گفت: این رویه و رویکرد ناخشنودی جامعه کارگری را به دنبال دارد چون تجارب گذشته نشان داده است که این گونه برخورد با افزایش حقوق و دستمزد کارگران نتیجه‌ای جز تعیین و اعلام چند درصد افزایش ناچیز در آخرین روزهای سال نداشته و کاملا منجر به زیان کارگران شده است.

مسئول جامعه کارگری استان آذربایجان‌شرقی افزود: ما انتظار داریم که در فرصت مناسب و زمان کافی این جلسات تشکیل و با در نظر گرفتن واقعیت‌های موجود جامعه، نیازهای خانواده‌های کارگران و تورم 40 درصدی موجود، نسبت به تعیین دستمزد و حقوق و افزایش آن اقدام شود.

صادق‌زاده با تاکید بر اینکه برازنده حکومت اسلامی نیست که این طور کمر کارگران و خانواده‌های آنان زیر فشار زندگی و تامین معاش خانواده شکسته شود، گفت: ما از دولت و مجلس خواستار این هستیم که توجه جدی و عنایت ویژه‌ای در این رابطه نسبت به کارگران، این انسان‌های تلاشگر و سخت کوش داشته باشند.

ما مصرانه خواستار احیای دوباره بن کارگری کارگران و بازنشستگان هستیم

وی همچنین به فراموش شدن بن کارگری در چند سال اخیر که همواره خواسته به حق و منطقی جامعه کارگری و بازنشستگی و تشکلات کارگری بوده و دولت توجهی به آن نداشته است اشاره کرد و گفت: ما مصرانه خواستار رسیدگی مجدد دولت تدیبرو امید و وزیر تعاون و کار و رفاه تامین اجتماعی برای احیای دوباره بن کارگری کارگران و بازنشستگان هستیم چرا که با حذف آن از سبد معیشتی و زندگی روزمره کارگران ظلم بزرگی به زحمتکشان جامعه شد.

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته کشور با تاکید بر اینکه کارگران و بازنشستگان به عنوان اقشار آسیب پذیر جامعه و در عین حال ارزشمند که در سنگرهای تولیدی ،صنعتی و خدماتی شب و روز تلاش می‌کنند نباید جزء فراموش‌شدگان جامعه باشند گفت: دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی باید این قشر را مورد توجه و عنایت خویش قرار دهند و انتظارات منصفانه آنان را تامین و برای رفاه، آسایش ،درمان و کرامت انسانی این قشر با جدیت تلاش کنند چون که بدون شک آرای جامعه کارگری در تمام انتخابات بویژه انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس بیش از آرای بقیه اقشار جامعه بوده است.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند" این کاری که شما کارگران برای توسعه و پیشرفت کشور می‌کنید یک عبادت قطعی است"گفت: باید مشکلات و معضلات فرا راه کار و تولید و زندگی و معاش کارگران و بازنشستگان حل و فصل و رفع گردد تا کارگران بتوانند با خیالی آسوده در خدمت تولید و پیشرفت و پویایی اقتصاد کشور گام بردارند.

انتهای پیام/60002/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول