اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی قم:

30 هزار قمی مستمری‌بگیر تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم تعداد بازنشستگان، مستمری‌بگیران و افراد از کارافتاده و بازمانده از کار زیرپوشش تامین اجتماعی را رقمی بالغ بر 30 هزار نفر عنوان کرد.

30 هزار قمی مستمری‌بگیر تامین اجتماعی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مجتبی موسوی ظهر امروز در همایش تجلیل از بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمونه تامین اجتماعی با اشاره به این‌که در گذشته تامین اجتماعی برای خدمت‌رسانی به افراد زیرپوشش خود با مشکلاتی مواجه بود،‌ گفت: اما در سال‌جاری با به بهره‌برداری رسیدن بیمارستان امام رضا(ع) مشکلات ما در عرصه ارائه خدمات درمانی بسیار کاهش یافته است.

وی با اشاره به این‌که 650 هزار نفر از جمعیت ساکن در استان قم زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، عنوان کرد: از این تعداد 210 هزار نفر به عنوان بیمه شده اصلی قلمداد می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم تعداد بازنشستگان، مستمری‌بگیران و افراد از کارافتاده و بازمانده از کار زیرپوشش تامین اجتماعی را رقمی بالغ بر 30 هزار نفر عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که در سال‌جاری نسبت به افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان اقدام شده است، خاطرنشان کرد: در گذشته بن کالا در اختیار بازنشستگان قرار می‌گرفت که در شرایط کنونی مبلغ این بن به صورت ریالی به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

موسوی همچنین از اختصاص سبد خانوار به بازنشستگانی که حقوق آن‌ها کمتر از 700 هزار تومان است، خبر داد و افزود: در سال‌جاری سهمیه‌ای بالغ بر پنج هزار و 500 نفر در خصوص بیمه کارگران ساختمانی به استان قم اختصاص داده شده و بخش قابل توجهی از این سهمیه تاکنون مورد استفاده قرار گرفته و کارگران ساختمانی زیرپوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: میزان افراد باقی‌مانده نیز تا 10 روز دیگر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی با اشاره به این‌که در گذشته بر اساس قانون فرزند چهارم از داشتن دفترچه بیمه محروم بود، افزود: این قانون لغو شده و تمام اعضای خانواده می‌توانند زیر پوشش بیمه قرار بگیرند.

انتهای پیام/2258/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول