اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نهاوند خبر داد

نذر کتاب راهی برای ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند گفت: نذر کتاب راهی برای ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه است.

نذر کتاب راهی برای ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز همایش خیرین کتابخانه‌ساز، بزرگداشت هفته کتاب و تجلیل از خادمان عرصه کتاب شهرستان نهاوند با حضور مسئولان شهرستان و جمع کثیری از اعضای فعال عرصه کتاب و کتابخوانی در محل تالار اندیشه مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی شهرستان نهاوند برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند در این مراسم با بیان صحبت‌هایی پیرامون هفته کتاب و فعالیت‌های صورت گرفته از جانب اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان در این خصوص افزود: باید برای ترویج کتابخوانی بین مردم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا این فرهنگ در بین مردم وجوانان نهادینه شود.

زینب سیف به بحث نذر کتاب اشاره کرد و ادامه داد: باید در راستای تحقق این طرح، فرهنگ‌سازی بسیاری انجام شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی شهرستان همواره در سال‌های گذشته در عرصه کشوری حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و دارند، از انتخاب مسئول کتابخانه شهید حیدری شهرستان نهاوند به عنوان مسئول نمونه کشوری خبر داد.

وی افزود: این انتخاب نشان از رشد فرهنگی این شهرستان دارد، چنانچه در سالیان گذشته نیز کسب مقام‌های کشوری به عنوان انجمن نمونه کشوری سال 88، کتابخانه نمونه کشوری در سال 91، کتابدار و مسئول نمونه کشوری در سال‌های 71 و87 و ده‌ها رتبه و مقام دیگر همه حاکی از رشد و بالندگی کتابخانه‌های شهرستان نهاوند در سطح کشوری بوده است.

وی یکی از راه‌های گسترش فرهنگ مطالعه را نذر کتاب دانست و افزود: اهدای کتاب یکی از راه‌های ترویج فرهنگ مطالعه کتاب است که در این زمینه باید بهترین و جذاب‌ترین کتاب‌ها برای هدیه انتخاب شود.

امام جمعه شهرستان نهاوند نیز با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، افزود: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه ترویج و کتب مفید و سالم را به سهولت در دسترس تمام افراد جامعه به خصوص نسل جوان قرار دهیم.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی همچنین اقدامات انجام شده از طرف اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان را در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه مطلوب ارزیابی کرد.

انتهای پیام/89029/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول