اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دانشگاهیان و نخبگان استان البرز آغاز شد

نهمین دوره اردوی ملی «ایران مرز پرگهر» در استان البرز

نهمین دوره اردوی ملی ایران مرز پرگهر از امروز و همزمان با سراسر کشور با حضور دانشگاهیان و نخبگان استان البرز آغاز شد.

نهمین دوره اردوی ملی «ایران مرز پرگهر» در استان البرز

احمدرضا فیروزی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز امروز در تماس با دفتر خبرگزاری فارس در کرج ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: طرح ملی ایران مرز پرگهر حدود سال 84 و با همکاری دو نهاد علمی و فرهنگی یعنی جهاد دانشگاهی و مرکز گردشگری علمی و فرهنگی دانشجویان ایران پایه‌گذاری شد.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح که به صورت اردوهای دوره‌ای انجام می‌شود، آشنایی نخبگان، پژوهشگران، اساتید دانشگاه‌های کشور، دانشجویان و جوانان نخبه با دستاوردهای انقلاب اسلامی و رشد و توسعه علمی کشور است و این افراد با حضور در اردوها از توانمندی‌های علمی کشور بازدید و با آنها آشنا می‌شوند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز افزود: در سال‌های اخیر کشورهای غربی با دسیسه‌ها و توطئه‌های مختلف تلاش داشتند تا ایران از دست‌یابی به توسعه و پیشرفت باز بماند و از طریق رسانه‌ها اقدام به فضاسازی منفی کرده‌اند.

فیروزی گفت: با وجود همه کاستی‌ها و موانع باز هم شاهد بودیم که جوانان ایران اسلامی با تلاش بی‌وقفه به موفقیت‌های بزرگ علمی دست یافتند که هدف از اجرای طرح ایران مرز پرگهر آشنایی جامعه دانشگاهی با این توانمندی‌ها و دستاوردها است.

وی متذکر شد: به طور قطع اگر مردم ما به خوبی از دستاوردهای علمی کشور آگاه شوند، روحیه خودباوری، نشاط و عزت و سربلندی در آنها تقویت شده و در همین زمینه جهاد دانشگاهی و مرکز گردشگری علمی و فرهنگی دانشجویان کشور طرح فوق را عملیاتی کرده‌اند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز ادامه داد: تاکنون 8 دوره اردوهای ایران مرز پرگهر برگزار شده و از امروز دوره نهم این طرح همزمان با سراسر کشور در استان البرز آغاز شده است.

فیروزی با بیان اینکه در دوره نهم طرح فوق 20 اردوی علمی و فرهنگی در استان البرز با حضور نخبگان و جامعه دانشگاهی برگزار می‌شود، گفت: اردوی امسال بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در 2 بخش علمی و میراث فرهنگی برگزار می‌گردد.

وی ادامه داد: در بخش نخست که مربوط به اردوهای علمی و صنعتی است، دانشجویان، اساتید دانشگاه و نخبگان استان البرز از پروژه‌ها و طرح‌های مهم صنعتی، علمی، عمرانی استان بازدید خواهند کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز افزود: در بخش فرهنگی و گردشگری نیز شرایط بازدید این افراد از جاذبه‌های باستانی، تاریخی،‌ فرهنگی و موزه‌های استان البرز فراهم شده است و در مجموع 20 دوره اردویی در دور نهم طرح ایران مرز پرگهر در استان البرز برگزار می‌شود.

فیروزی در پایان اظهار امیدواری کرد که برگزاری این دوره بتواند در تقویت روحیه خودباوری در میان نخبگان علمی و جامعه دانشگاهی استان البرز موثر باشد.

انتهای پیام/2302/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول